اخبار تکنولوژی

13 روز از سال جدید گذشت، ساعت موبایل ها درست نشد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

 به گزارش مگ تک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: ساعت ۲۴ روز اول فروردین، به رغم مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر لغو تغییر ساعت رسمی کشور (ساعت تابستانی)، ساعت برخی موبایل‌ها به صورت اتوماتیک به‌مانند سال‌های گذشته، یک‌ ساعت به جلو کشیده شد.

وزارت ارتباطات پس از آن اعلام کرد که همه اقدامات لازم برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران را از ماه‌ها قبل انجام داده و سازمان تنظیم مقررات نیز در اطلاعیه‌ای، مشکل اختلال ساعت برخی گوشی‌ها را مربوط به برندهای سازنده آنها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل و انتشار به‌روزرسانی جدید از سوی برندهای سازنده اسمارت فون خبر داد.

این مشکل عجیب در چهاردهمین روز فروردین و آغاز به کار رسمی مدارس و ادارات، همچنان باقی‌ است و برخی گوشی‌ها اجازه تنظیم دستی (Manual) ساعت را به کاربر نمی‌دهند و با وجود امکان تنظیم دستی ساعت برروی برخی دیگر از گوشی‌ها نیز عقب کشیدن دستی ساعت مشکلاتی را برای کار با برخی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای آنلاین برای کاربران ایجاد می‌کند.

نرم‌افزارهایی مانند واتس‌اپ برای اجرا شدن نیاز به تصحیح ساعت و تاریخ گوشی دارند و در صورت صحیح نبودن این دو مورد، نرم‌افزار اجرا نمی‌شود.

همچنین طبق اخبار منتشر شده، علاوه بر گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی تحت سیستم‌عامل ویندوز نیز به این مشکل دچار شده‌اند و کاربران به ناچار مجبور شده‌اند تا به صورت دستی ساعت دیوایس‌های خود را تنظیم کنند.

این مشکل برای سامانه تلفن گویا (۲۰۱۱۹) نیز ایجاد شده بود اما به محض انتشار خبر آن در فضای مجازی، ساعت آن اصلاح شد.

باید دید اخبار مربوط به ماجراهای لغو ساعت تابستانی تا کجا ادامه خواهد داشت؛ قانونی که در زمان تصویب شدن، حواشی زیادی را به همراه خود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید