اخبار تکنولوژی

گوشی آیفون ریپک چیست و چگونه تشخیص دهیم ؟

آیفون ریپک شده
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوشی‌های آیفون به دلیل محبوبیت بالایی که در بازار ایران دارند، ریسک خرید بسیار بالایی را نیز دارا هستند. در هنگام خرید گوشی با صفر تا صد توجه خود را به نکاتی بدهید که ممکن است تا پیش از این هیچ‌وقت حواستان به این نکات نبوده باشد. ما در این مطلب می‌خواهیم تفاوت آیفون نو و دسته اول را با آیفون ریپک و ریفربیشد به شما بگوییم. در ادامه همراه مگ تک باشید.

یکی از نکات مهم در تشخیص آیفون نو از ریپک یا ریفربیشد این است که شما به هیچ وجه نمی‌توانید با یک نگاه متوجه شوید که گوشی‌ای که خریداری کرده‌اید ریپک است یا آکبند! در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که با دقت به آن‌ها می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر آیفون آکبند را از ریپک تشخیص دهید.

تشخیص گوشی ریپک به صورت نرم‌افزاری:

1- به قسمت Settings بروید، روی General تپ کنید و سپس وارد About شوید.

2- در قسمت مدل نامبر به حروف و اعداد این بخش دقت کنید.

3- در صورتی که نامبر با حرف F آغاز شود آیفون شما ریفربیشد یا همان ریپک است؛ درحالی که آیفون‌های آکبند پارت نامبرشان با حرف M شروع می‌شود.

مدل نامبر آیفون

تفاوت آیفون ریپک با آیفون آکبند

شاید این موضوع برای شما سوال باشد که آیفون ریپک شده چه تفاوتی با آیفون آکبند دارد. باید گفت که تفاوت چنانی بین این دو مدل آیفون نیست. فقط گوشی‌هایی که مشکل سخت‌افزاری دارند، توسط اپل تعمیر می‌شوند، قطعات جدید جایگزین قطعات عیب دار می‌شوند و مجددا وارد مرحله‌ی بسته‌بندی می‌شوند. یکی دیگر از نکاتی باید به آن توجه داشته باشید، تفاوت بین جعبه‌ی آیفون ریپک با آکبند است. آیفون‌های ریپک در یک جعبه‌ی تماما سفید بسته بندی می‌شوند و از نظر ظاهری با جعبه‌های رنگی آیفون‌های آکبند تفاوت دارند. از نظر کیفیت هر دو مدل یک میزان بازدهی دارند و هیچ تفاوتی در عملکرد این دو مدل با یکدیگر نیست.

جعبه آیفون ریپک

آیفون ریپک شده توسط برند ثالث

بله! درست خوانده‌اید! تمام آیفون‌ها توسط خود اپل ریپک نمی‌شوند؛ بلکه برندهای دیگری نیز در بازار فعالیت دارند و آن‌ها نیز برای ریپک کردن آیفون‌ها اقدام می‌کنند. یکی از مطرح‌ترین برندهایی که در زمینه‌ی ریپک کردن آیفون فعالیت می‌کند، آمازون است.

چگونه متوجه شویم آیفون ما توسط برند ثالث ریپک شده است؟

1- به قسمت Settings بروید، روی General تپ کنید و سپس وارد About شوید.

2- قسمت Serial Number را کپی کنید.

3- وارد وب‌سایت checkcoverage.apple.com شوید.

4- شماره سریال در فیلدی که وب سایت در اختیار شما قرار داده است را وارد کنید.

5- در این قسمت مشخص می‌شود از عمر گارانتی آیفون شما و پوشش‌دهی اپل چه مقدار گذشته است

مهم: اگر فروشنده به شما در مورد این اتفاقات گفته باشد هیچ ایرادی به محصول وارد نیست؛ اما اگر این محصول را به عنوان نو و آکبند به شما فروخته شده باشد، باید آیفون را سریعا به فروشنده ارجاع نمائید.

وب سایت چک کاوریج اپل

در آخر انتخاب با شماست! اما بحث اصلی اینجا است که فروشندگان سودجو در ایران به دلیل دامنه سود بسیار بالای آیفون ریپک شده، آن را به عنوان گوشی‌های آکبند و نو به فروش می‌رسانند؛

در غیر این صورت، اگر گوشی‌های ریپک شده با برچسب قیمت واقعی خودشان در بازار ایران به فروش برسند، نه تنها بد نیست، بلکه چه چیزی از این بهتر؛ همان قابلیت‌ها، همان گوشی با قیمت ارزان‌تر!

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید