اخبار تکنولوژی

استفاده از ChatGPT بدون نیاز به ساخت اکانت ممکن شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شرکت OpenAI در اقدامی جدید، اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری، از قابلیت‌های چت‌بات هوش مصنوعی محبوب ChatGPT بهره‌مند شوند. این تغییر در قالب یک اطلاعیه رسمی از سوی OpenAI اعلام شده است.

بر اساس پست وبلاگ منتشر شده از سوی این شرکت، دسترسی آزاد به ChatGPT بدون نیاز به حساب کاربری، به تدریج در سراسر جهان اجرایی خواهد شد. این اقدام با هدف آسان‌سازی دسترسی عموم به توانمندی‌های این چت بات هوش مصنوعی پرطرفدار انجام شده است.

پیش از این، برای استفاده از ChatGPT لازم بود کاربران یک حساب کاربری در OpenAI ایجاد کنند اما از این پس دیگر نیازی به این کار نخواهد بود. با این حال، لازم به ذکر است که این تغییر صرفا برای ChatGPT صدق می‌کند و برای استفاده از دیگر محصولات OpenAI مانند DALL-E 3، همچنان نیاز به داشتن یک حساب کاربری خواهد بود.

از زمان عرضه عمومی ChatGPT، کاربران برای استفاده از این چت‌بات هوش مصنوعی به اکانت نیاز داشتند. در ابتدا ساخت اکانت نیازمند ارائه یک شماره تلفن بود، اما بعدها استفاده از آن با ایمیل نیز ممکن شد. اکنون دیگر نیازی به ایمیل و ساخت اکانت برای استفاده از این ابزار قدرتمند وجود ندارد. با این حال، امکان انصراف از برنامه گردآوری اطلاعات برای آموزش مدل هوش مصنوعی همچنان حتی برای کاربرانی که بدون اکانت از ChatGPT استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

OpenAI می‌گوید ChatGPT بیش از 100 میلیون کاربر در 185 کشور دنیا دارد که هر هفته از این ابزار استفاده می‌کنند. طبق داده‌های SimilarWeb، چت‌بات ChatGPT با 1.6 میلیارد بازدیدکننده در ماه فوریه همچنان پربازدیدترین چت‌بات هوش مصنوعی دنیا است. هرچند جمینای گوگل نیز در مسیر رشد قرار دارد. البته نقطه اوج ChatGPT به ماه مه 2023 برمی‌گردد؛ زمانی که تعداد بازدیدهای آن به 1.8 میلیارد رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید