اخبار تکنولوژی

ساخت استیکر مبتنی‌بر هوش مصنوعی در واتس‌اپ امکان‌پذیر می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آخرین نسخه بتای اندروید واتس‌اپ، امکان ایجاد استیکر با استفاده از هوش مصنوعی را به کاربران می‌دهد.

طبق گزارش وب‌سایت WABetaInfo، تعدادی از کاربرانی که از نسخه بتای اندروید واتس‌اپ استفاده می‌کنند، می‌توانند با وارد کردن توضیحات متنی، استیکر جدیدی به صورت هوشمند و با کمک هوش مصنوعی ایجاد کنند. این قابلیت جدید هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما نشان می‌دهد واتس‌اپ در حال تلاش برای ارتقای تجربه کاربری و استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود است.

هنوز مشخص نیست واتس‌اپ از کدام مدل هوش مصنوعی برای ایجاد استیکرهای مبتنی بر متن استفاده کرده است.

این استیکرها با فناوری هوش مصنوعی متا تولید می‌شوند. به نظر می‌رسد این ویژگی شباهت زیادی به مدل‌هایی مانند DALL-E دارد که می‌توانند بر اساس توضیحات متنی، تصاویر تولید کنند. ظاهراً کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، یک تصویر شخصی‌سازی شده ایجاد کرده و آن را به عنوان استیکر در واتس‌اپ به اشتراک بگذارند.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا همواره نگرانی‌هایی را به همراه دارد. استیکرهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی واتس‌اپ نیز از این قاعده مستثنا نیستند. مهم است ببینیم واتس‌اپ چه تدابیر امنیتی و محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از تولید محتوای نامناسب و زیان‌آور توسط هوش مصنوعی در نظر گرفته است. استیکرهای تولیدشده با هوش مصنوعی به راحتی قابل تشخیص هستند و احتمالا دارای نشانه یا واترمارکی برای متمایز شدن از سایر استیکرها خواهند بود.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا می‌تواند تاثیری بر افزایش محبوبیت واتس‌اپ داشته باشد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید