اخبار بازی

رسمی: رویداد E3 برای همیشه لغو شد!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۲ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

رویداد E3 یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رویدادهای تاریخ صنعت بازی پس از سال‌ها کشمکش برای برگزاری دوباره، برای همیشه لغو و تعطیل شد.

اگرچه E3 زمانی بزرگ‌ترین رویداد صنعت بازی‌ بود، اما در سال‌های اخیر شاهد کاهش محبوبیت آن بوده‌ایم. در چند سال گذشته، انجمن نرم افزارهای سرگرمی (ESA) بارها تلاش کرد و نتوانست این مراسم را به جز یک سال، با موفقیت برگزار کند. مشخص شد که این لغو شدن‌ها سرانجام باعث اتفاق بزرگتری شده است.

در گزارشی که توسط واشنگتن پست منتشر شد، ESA تایید کرد که رویداد E3 را برای همیشه تعطیل می‌کند، به این معنی که غرفه‌های نمایشگاه E3 برای سال‌های زیاد و شاید تا ابد خالی خواهند ماند. Stanley Pierre-Louis، رئیس ESA می‌گوید:

«پس از بیش از دو دهه میزبانی رویدادی که به عنوان یک نمایشگاه مرکزی برای صنعت بازی‌های ویدیویی ایالات متحده و جهان شناخته می‌شد، انجمن نرم افزار سرگرمی تصمیم گرفته است تا E3 را به پایان برساند».

در سال‌های اخیر نیز شرکت‌ها میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های خود بوده‌اند که نیاز به وجود E3 را کاهش داده است. البته نینتندو بیش از یک دهه است که این کار را انجام می‌دهد، اما در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند سونی، مایکروسافت، EA، کپکام و بسیاری دیگر نیز به آن ملحق شده‌اند.

البته ظهور رویدادهایی مانند Summer Game Fest و The Game Awards که هر دو توسط جف کیلی برگزار می‌شوند، نقش پررنگی در شکست E3 داشتند. در نهایت سهام ESA سقوط کرد و E3 برای همیشه لغو شد.

دیدگاهتان را بنویسید