اخبار سینما

جودی فاستر: هالیوود باید به کارگردانان زن بودجه‌ی بیشتری اختصاص دهد

جودی فاستر: هالیوود باید به کارگردانان زن بودجه‌ی بیشتری اختصاص دهد
نویسنده : تحریریه۳۰ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جودی فاستر، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی «ورایتی»، از هالیوود خواست تا به کارگردانان زن فرصت بیشتری بدهد و برای آن‌ها بودجه‌ی بیشتری اختصاص دهد.

فیلم «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ که در سال ۲۰۲۳ اکران شد، با بودجه‌ی ۱.۴ میلیارد دلاری، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بود. این موفقیت بزرگ، نشان‌دهنده‌ی تغییر نگرش هالیوود به زنان کارگردان است.

در گذشته، هالیوود زنان فیلمساز را ریسک بزرگ می‌دانست و به آن‌ها فرصت‌های زیادی نمی‌داد. اما در سال‌های اخیر، هالیوود توجه بیشتری به زنان فیلمساز نشان داده است.

جودی فاستر، بازیگر و کارگردان آمریکایی، در جشنواره فیلم ساندنس گفت که موفقیت «باربی» نشان می‌دهد که هالیوود دیگر زنان کارگردان را ریسک بزرگ نمی‌داند.

او گفت:

با موفقیت بزرگی مانند «باربی»، هالیوود به گرتا گرویگ که دو فیلم مستقل ساخته بود، کلید پادشاهی را داد. ما مهم ترین فرزند خود را به شما می‌دهیم و تمام پول را برای حمایت از آن در اختیار او قرار داد. این یک رویکرد جدید برای زنان است و امیدوارم که ادامه پیدا کند.

فاستر همچنین گفت که برای پیشرفت در هالیوود باید صبور بود. او گفت که امسال شاهد حضور بسیاری از افراد از جمله بومیان آمریکایی در هالیوود بوده‌ایم اما تنها چیزی که دیده‌ایم چهره‌های آن‌ها بوده و داستان آن‌ها به خوبی روایت نشده است.

او گفت:

این سال شاهد حضور بسیاری از افراد از جمله بومیان آمریکایی در هالیوود بوده‌ایم اما تنها چیزی که دیده‌ایم چهره‌های آن‌ها بوده و داستان آنها به خوبی روایت نشده است. سریال من «True Detective» به ما کمک می‌کند تا از دیدگاه یک بومی آمریکایی به مسائل بومی بپردازیم.

با توجه به موفقیت «باربی» و سایر فیلم‌های موفق ساخته شده توسط زنان کارگردان، به نظر می‌رسد که هالیوود در حال تغییر نگرش خود به زنان کارگردان است.

دیدگاهتان را بنویسید