اخبار بازی

حکم منع موقت دادگاه مانع خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت شد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارش خبرگزاری The Verge، دادگاه فدرال حکم منعی صادر کرده است که مایکروسافت را از تکمیل خرید  اکتیویژن بلیزارد تا پایان بررسی حکم اولیه درخواست شده توسط کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده منع می‌کند.

در حالی که کمیسیون تجارت فدرال یا همان FTC در تلاش است تا مایکروسافت را از نهایی کردن معامله خود قبل از مهلت ۱۸ ژوئیه باز دارد، مایکروسافت اعلام کرد که این حکم چیز خوبی بود زیرا روند مراحل قانونی را سرعت می‌بخشد.

دستور منع به این معنی است که مایکروسافت تا بعد از ساعت 11:59 بعدازظهر پنجمین روز کاری پس از صدور حکم دادگاه در مورد درخواست FTC نمی‌تواند خرید اکتیویژن را تکمیل کند. اگر پس از اعلام حکم درخواست تشکیل دادگاه اصلاح نظر داده شود، FTC می‌تواند قبل از اینکه مایکروسافت بتواند معامله خود را تکمیل کند، دوباره پرونده را به دادگاه ببرد.

تعدادی از تاریخ‌ها بر اساس حکم دادگاه فعلی تعیین شده است. مایکروسافت و اکتیویژن باید پاسخ خود را به این حکم تا 16 ژوئن ارسال کنند، FTC باید تا 20 ژوئن به آن پاسخ دهد و جلسه استماع در مورد حکم اولیه در تاریخ 22 و 23 ژوئن برگزار می‌شود. این بدان معناست که مایکروسافت بعید است معامله خود را تا پایان ماه ژوئن تکمیل کند.

با این حال، مایکروسافت (حداقل به طور علنی) در مورد این حکم ابراز نگرانی نکرده است. برد اسمیت، رئیس شرکت، گفت: “ما از این فرصت برای ارائه پرونده خود در دادگاه فدرال استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم که تسریع روند قانونی در ایالات متحده در نهایت فرصت‌های بیشتر و بهتری برای بازار رقابتی به همراه خواهد داشت.”

علاوه بر این سازمان رقابت و بازاریابی بریتانیا (CMA) موفق به منع این قرارداد شده و مایکروسافت و اکتیویژن درخواست تجدید نظر داده‌اند. با این حال سایر نهادهای نظارتی جهانی از جمله اتحادیه اروپا این قرارداد را تأیید کرده‌اند.

طبق قرارداد فعلی، مایکروسافت باید خرید خود را تا 18 ژوئیه (۲۷ تیر) ببندد، در غیر این صورت باید برای جدایی از اکتیویژن جریمه ۳ میلیارد دلاری بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید