اخبار تکنولوژی

عدم پشتیبانی فایل‌های APK در سیستم‌عامل HarmonyOS Next

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

حدود سه ماه پیش بود که هواوی از سیستم عامل جدید خود یعنی HarmonyOS NEXT به عنوان «نسخه خالص بدون اندروید» رونمایی کرد.

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که این سیستم‌عامل جدید از فایل‌های APK پشتیبانی نخواهد کرد و پسوند HAP را به عنوان فرمت جدید نرم‌افزاری معرفی می‌کند. بدین ترتیب HarmonyOS NEXT از نرم‌افزارهای موجود اندروید پشتیبانی نخواهد کرد و باید برنامه‌ها دوباره برای این سیستم عامل توسعه داده شوند. با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که هواوی در دسترسی به اندروید و GMS دارد، موفقیت این سیستم عامل همه‌چیز را از ابتدا در اکوسیستم خود توسعه می‌دهد سؤال‌برانگیز خواهد بود.

هواوی در سال 2019 بعد از تحریم توسط دولت آمریکا با مشکلات جدی مواجه شد و باید سیستم عامل جایگزینی برای اندروید ارائه می‌کرد. این شرکت سیستم عامل هارمونی را توسعه داد که در ابتدا یک پلتفرم مبتنی بر اندروید بود. اما اکنون قصد دارد کاملا از اندروید جدا شود.

نسخه NEXT هارمونیاس به عنوان نسخه خالص و بدون تکیه بر اندروید معرفی شد. دمو این سیستم عامل نشان داد که فایل‌های APK بازنمی‌شوند. البته رابط کاربری مانند طراحی‌های مبتنی بر اندروید به نظر می‌رسد.

با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای هواوی از سوی آمریکا، ظاهرا این شرکت قصد دارد کاملا از اندروید جدا شود تا بتواند از تحریم‌ها دوری کند.

دیدگاهتان را بنویسید