اخبار تکنولوژی

ال‌جی به تجارت خود در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا پایان داد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۱ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ال‌جی در مواجهه با رقابت اپل و سامسونگ و ورود سازندگان چینی به بازار، چند سال پیش تصمیم گرفت تجارت گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارد.

حیف شد، زیرا این شرکت همیشه یک کمپانی مبتکر بوده است و ایده‌هایی مانند گوشی‌های ماژولار، گوشی‌هایی با نمایشگرهای چرخان یا دوربین‌های سه بعدی و سایر مفاهیم دیوانه‌کننده را به بازار معرفی کرد و آن‌ها را به ثمر رساند. با اینکه علاقه‌مندان به گوشی‌ها برای نابودی تجارت گوشی ال‌جی سوگواری می‌کنند، باید بدانند که سهم بازار آن‌ها در ایالات متحده عمدتا به موتورولا خلاصه می‌شد که با وجود کیفیت بالایی که داشت، نتوانست با اپل و سامسونگ رقابت کند.

با این حال، ال جی به طور کامل از درآمد مربوط به گوشی‌های هوشمند محروم نشده است. ال‌جی در حرکتی جالب و علی‌‎رغم جمع‌آوری گوشی‌های هوشمند خود، به کسب درآمد از پتنت‌ها ادامه می‌دهد. در سال 2022، ال‌جی یک قرارداد پتنت با اپل امضا کرد و مجوز ثبت اختراع Oppo را به دست آورد که تنها دومین تلاش بزرگ آن‌ها برای کسب درآمد از این راه بود.

طبق گزارش‌ها، 48 پتنت Oppo، به سازنده‌های گوشی‌های چینی فروخته شده است؛ موضوعی که اخیرا اختلافات مربوط به پتنت با نوکیا را حل کرده است. این امر باعث می‌شد تا این شرکت بتواند برای چند سال گوشی‌های خود را در سطح جهانی بفروشد. با درس گرفتن از این تجربه تلخ، ظاهرا Oppo تصمیم گرفته است بدون در نظر گرفتن قیمت فروشنده، یک صندوق پتنت جمع‌آوری کند.

48 پتنتی که ال‌جی در ماه نوامبر به Oppo فروخت، به گفته USPTO و The Elec، مربوط به کدک‌های مورد نیاز برای فشرده‌سازی سیگنال ویدئو و صدا هستند. از آنجایی که ال‌جی به‌عنوان تامین‌کننده، بیش از حد به اپل و سامسونگ وابسته بود، به سختی می‌توانست اختلافات بین این دو فروشنده گوشی را نادیده بگیرد. این امر اساسا Oppo و سایر سازندگان گوشی‌های چینی را به تنها گزینه و مشتری مناسب برای پتنت‌های ال‌جی تبدیل می‌کند. بنا بر گزارش‌ها، Oppo آماده پرداخت حق بیمه برای آن پتنت‌ها بود، زیرا تلاش می‌کرد از هرگونه دعوای حقوقی احتمالی جلوگیری کند.

در عین حال، اکنون که این شرکت می‌تواند دوباره گوشی‌های خود را در سطح جهان بفروشد. Oppo می‌خواهد از الگوهایی استاندارد استفاده کرده و برای مجوزها هزینه کند.

دیدگاهتان را بنویسید