اخبار تکنولوژی

فروش مک، اپل را در بازار کامپیوتر تقویت می‌کند – کامپیوترهای هوش مصنوعی در راه هستند

فروش مک
نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ارقام جدید تحلیلگران نشان می‌دهد که بازار کامپیوتر دوباره به شتاب مورد نیاز برای شروع رشد مجدد دست یافته است.

ارقام IDC نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال 2024، عرضه دسکتاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها 3 تا 3.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به 62.8 تا 64.9 میلیون دستگاه رسیده است، که مدل‌های لپ‌تاپ قابل حمل همچنان با داشتن حدود چهار از هر پنج محموله و بیشترین رشد را تجربه می‌کنند.

این افزایش قابل توجه را می‌توان به پایان عمر ویندوز 10 و افزایش علاقه به کامپیوترهای آینده با قابلیت هوش مصنوعی و همچنین افزایش دستگاه‌های مک اپل نسبت داد.

سرانجام صنعت کامپیوتر در مسیر درست قرار دارد ایشان دات، تحلیلگر ارشد Canalys، اظهار داشت: “صنعت کامپیوتر با سومین فصل متوالی رشد، در حال پیشرفت است.”

در طول سه ماهه منتهی به 30 ژوئن، کامپیوترهای Copilot+ عرضه شدند و اپل برنامه‌های خود را برای هوش مصنوعی مولد اعلام کرد که Canalys گمان می‌کند به فروش قوی کمک کرده است.

در حالی که سهم بازار اپل همچنان در حدود 7 تا 9 درصد است، این شرکت افزایش قابل توجهی در عرضه در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 داشته است. Canalys رشد را ۶ درصد محاسبه می‌کند، در حالی که IDC رشد خوش‌بینانه‌تر 20.8٪ را محاسبه می‌کند. سازنده مک کوپرتینو جدیدترین گزارش فصلی خود را در 1 آگوست منتشر خواهد کرد.

رایان ریت، معاون گروه ردیاب‌های دستگاه‌های جهانی IDC، افزود: “تبلیغات زیاد بازار در مورد کامپیوترهای هوش مصنوعی و یک چرخه به‌روزرسانی تجاری، به نظر می‌رسد همان چیزی است که بازار کامپیوتر به آن نیاز داشت.”

با نگاهی به آینده، هر دو شرکت تحلیلگر پیش‌بینی می‌کنند که در اواخر امسال، زمانی که سخت‌افزار پیش‌بینی‌شده اپل با قابلیت هوش مصنوعی با هیاهوی مشابهی از Qualcomm، Intel و AMD در مورد کامپیوترهای شخصی و تجاری هوش مصنوعی مواجه شود، علاقه افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید