اخبار تکنولوژی

ارسال اسناد محرمانه ارتش آمریکا به یک کشور آفریقایی به دلیل اشتباه تایپی!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به مدت بیش از یک دهه،میلیون ها ایمیل مرتبط به ارتش آمریکا اشتباها به مالی،متحد روسیه،ارسال شده است. به نقل از The Verge این اشتباه مهلک نتیجه غلط املایی بود.

مردم به جای استفاده از MIL ،از ML استفاده کرده‌اند که متعلق به مالی است. به ادعای یوهانس زوربیر، ایمیل های ارتش آمریکا ده سال است که اشتباها به مالی می‌روند. زمانی که زوربیر دریافت دامنه‌های جعلی مربوط به ارتش آمریکا را دید، سیستمی ویژه برای دریافت ایمیل‌های ارسال شده راه‌اندازی کرد که به سرعت پر شد. زوربیر کارآفرین هلندی است که وظیفه مدیریت دامنه را در ارتش آمریکا برعهده دارد.

زوربیر در 6 ماه گذشته حدود 117 هزار ایمیل دریافت کرد که برخی حاوی اطلاعات نظامی آمریکا بودند مانند اسناد پزشکی،اطلاعات هویتی،فهرست افراد و دیگر اسناد مهم نظامی.

تعدادی از ایمیل های ارتش آمریکا و آژانس‌های وابسته به آن شامل اطلاعات حساس اشتباها به مالی ارسال شدند. یکی از ایمیل‌ها دربردارنده برنامه سفر یک ژنرال به همراه شماره اتاق هتل بود.

بیشتر از ده سال است که اطلاعات مهم ارتش آمریکا به دلیل یک اشتباه تایپی ساده، برای دولت مالی ارسال می‌شود. مالی یکی از متحدان روسیه است که هنوز مشخص نیست چه مقدار از اطلاعات مهم ارتش آمریکا را در اختیار دولت روسیه قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید