اخبار سینما

ماریون کوتیار نقش ملکه برفی را بازی می‌کند

ماریون کوتیار نقش ملکه برفی را بازی می‌کند
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۷ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«ماریون کوتیار» بازیگر فرانسوی که در دنیای هالیوود نیز فعالیت دارد، بعد از آخرین فیلمش، «دختر کوچولو آبی» که در جشنواره فیلم کن 2023 نیز اکران شد، قرار است در فیلمی به اسم «برج یخی» ایفای نقش کند.

«لوسیل هادزیهالیلوویچ» کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و این دومین همکاری کوتیار با این کارگردان، بعد از سال 2004 و فیلم «بی‌گناهی» است.

«ماریون کوتیار» که تا کنون در آثاری چون «یک سال خوب» ساخته ریدلی اسکات، «ماهی بزرگ» ساخته تیم برتون، «نیمه شب در پاریس» ساخته وودی آلن و «تلقین» ساخته «کریستوفر نولان» ایفای نقش کرده است، در سال 2007 برای بازی در فیلم فرانسوی «زندگی گلگون» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار شد. لازم به ذکر است که این نخستین باری بود که اعضای انجمن اسکار این جایزه را به بازیگر یک فیلم فرانسوی زبان دادند.

فیلمنامه «برج یخی» به صورت مشترک توسط «جف کاکس» و «لوسیل هادزیهالیلوویچ» نوشته شده است و داستان آن در سال 1970 رخ می‌دهد. این فیلم داستان ژان، دختر نوجوانی را روایت می‌کند که از یتیم خانه‌ای فرار می‌کند. او با رویاهای بزرگ به پاریس می‌رود و در یک انباری پناه می‌گیرد که معلوم می‌شود به عنوان استودیویی که ملکه برفی در آن فیلمبرداری می‌شود استفاده می‌شود. بازیگر این فیلم، کریستینا، زن ۴۰ ساله‌ای است که ژان را حمایت می‌کند و تأثیری خطرناک و قدرتمند بر این دختر می‌گذارد.

گفته شده فیلمبرداری فیلم «برج یخی» از اوایل سال 2024 آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید