اخبار سینما

مارتین اسکورسیزی حضورش در جشنواره فیلم مراکش را لغو کرد

مارتین اسکورسیزی حضورش در جشنواره فیلم مراکش را لغو کرد
نویسنده : تحریریه۰۴ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور آمریکایی، سفر خود به جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش را در آخرین لحظه لغو کرد. او قرار بود به‌عنوان مهمان ویژه افتخاری بیستمین دوره این جشنواره حضور داشته باشد.

اسکورسیزی از حامیان قدیمی جشنواره مراکشی است و از زمان تاسیس آن در سال 2021، پنج بار در آن شرکت کرده است. او همچنین دوست نزدیک مدیر جشنواره، Mélita Toscan du Plantier است که از زمان مرگ ناگهانی همسرش Daniel du Plantier، بنیانگذار جشنواره، در سال 2003 در جشنواره فیلم برلین، نیروی محرکه پشت این رویداد بوده است.

هیچ دلیلی برای لغو در لحظه آخر اعلام نشده است، اما منابع نزدیک به جشنواره گفتند که کارگردان به دلایل شخصی در خانه خود در نیویورک مانده است.

علاوه بر شرکت در جشن‌های بیستمین دوره امسال، اسکورسیزی همچنین موافقت کرده بود تا نقش حامی ششمین دوره کارگاه‌های اطلس را بر عهده بگیرد.

برنامه صنعتی این جشنواره که به استعدادهای نوظهور از قاره آفریقا و جهان عرب اختصاص دارد، از 27 تا 30 نوامبر در نزدیکی مراکش برگزار می‌شود.

او در این نقش قرار بود در جلسات مربیگری با 25 تیم پروژه شرکت‌کننده شرکت کند.

حضور اسکورسیزی قرار بود ابتکار جدیدی را افتتاح کند که بر اساس آن یک شخصیت برجسته سینمای جهان برای مربیگری کارگاه‌های اطلس دعوت می‌شود و شرکت‌کنندگان سپس نام حامی آن سال را بر عهده می‌گیرند.

خبر لغو حضور کارگردان تنها چند ساعت پس از مراسم افتتاحیه پر ستاره با حضور جسیکا چستن، رئیس هیئت داوران و درجایی که مادس میکلسن توسط ویلم دفو با جایزه Etoile d’Or جشنواره برای یک عمر فعالیت اهدا شد، منتشر شد.

خبرگزاری ددلاین معتقد است که اسکورسیزی یک شبه به جشنواره اطلاع داده بود که نمی‌تواند شرکت کند، اما برگزارکننده می‌خواست ابتدا این خبر را به شرکت‌کنندگان کارگاه اطلس قبل از اعلام رسمی اطلاع دهد.

جشنواره فیلم مراکش از 24 نوامبر تا 2 دسامبر ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید