اخبار سینما

مت دیمون، پشیمان برای از دست دادن بازی در آواتار!

مت دیمون، پشیمان برای از دست دادن بازی در آواتار!
نویسنده : تحریریه۰۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مت دیمون بازیگری که نامش این روزها برای ایفای نقش در فیلم جدید نولان، «اوپنهایمر» در صدر خبرها است، چندی پیش در مصاحبه‌ای برای عدم انتخاب نقش پیشنهادی جیمزکامرون به او برای بازی در فیلم آواتار ابراز پشیمانی کرد.

فیلم حماسی فضایی «آواتار» ساخته جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ که همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با ۲.۹ میلیارد دلار فروش جهانی است. دیمون با وجود پیشنهادی که شامل دریافت ۱۰ درصد سود خالص فیلم بود و می‌توانست برای او ۲۵۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد، این فیلم را رد کرد.

این بازیگر در مصاحبه اخیر با کریس والاس، دلیل تصمیم خود برای رد آن را این چنین توضیح داد:

مطمئنم بیشترین پولی است که یک بازیگر تا به حال رد کرده است.

او در ادامه تاکید کرد که علت رد کردن آواتار این بود که نمی‌توانست قرار داد فیلم «جیسون بورن» را نقض کند.

دیمون افزود:

من قرارداد داشتم. مشغول فیلمبرداری فیلم بورن بودم و می‌دانستم که در پایان کار نیاز به تلاش داریم و باید آن را تا پایان می‌رساندم و مجبور بودم کمی زودتر از فیلم خارج شوم و آن‌ها را در مضیقه قرار دهم که نمی‌خواستم این کار را بکنم. من واقعا می‌خواستم با کامرون کار کنم. اما نمی‌دانستم چطور می‌توانم تمام دوستانم را در مضیقه قرار دهم.

وی در ادامه نیز چنین گفت:

به جان کرازینسکی گفتم، مدت‌ها پیش در حال نوشتن فیلم کوچکی به نام “سرزمین وعده” بودیم و صبح یک روز شنبه در آشپزخانه من بودیم و مشغول استراحت بودیم که درباره آواتار به او گفتم، او از روی صندلی بلند شد. شروع به قدم زدن در آشپزخانه کرد و گفت: هیچ‌چیز در زندگی تو امروز فرق نمی‌کرد اگر آن فیلم را انجام می‌دادی، به جز اینکه من و تو الان این گفتگو را در فضا انجام می‌دادیم.

در دسامبر گذشته پیش از اکران فیلم دنباله «آواتار»، جیمز کامرون درباره این اتفاق چنین گفت:

او خودش را سرزنش می‌کند. من واقعاً فکر می‌کنم مت، تو یکی از بزرگترین ستاره‌های سینمای جهان هستی، از این موضوع دست بردار.

لازم به ذکر است که بسیاری به جیمز کامرون پیشنهاد بازی کردن مت دیمون در دنباله فیلم آواتار، «آواتار: راه آب» را دادند اما در پاسخ به آن‌ها اشاره کرد که “حتماً باید انجام شود. باید آن را انجام دهیم تا دوباره دنیا در تعادل باشد. اما دیگر او ۱۰ درصد دریافت نمی‌کند.”

«آواتار» و «آواتار: راه آب» هم‌اکنون برای مشاهده قابل دسترس عموم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید