اخبار تکنولوژی

مدیاتک از چیپست هلیو G91 رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۰ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مدیاتک در سکوت خبری کامل، از تراشه هلیو G91 رونمایی کرد.

این پردازنده نسخه به‌روزرسانی شده هلیو G88 (معرفی‌شده سه سال قبل) محسوب می‌شود که با هدف ارائه عملکرد بهتر در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه ساخته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این پردازنده قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای FHD 90 هرتز و سنسورهای دوربین تا 108 مگاپیکسل خواهد بود.این اتفاق در حالی رخ داده است هلیو G88 حداکثر تا 64 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کرد.

تراشه هشت هسته‌ای هلیو G91 شامل دو هسته Cortex-A75 با سرعت تا ۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 با سرعت ۱ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. تراشه G91 همچنین قادر به پشتیبانی از حافظه رم تا ۸ گیگابایت LPDDR4x و حافظه eMMC 5.1 است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تراشه هلیو G91، پشتیبانی آن از سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی است. این قابلیت و توان امکان می‌دهد تا عکس‌ها با کیفیت و وضوح بسیار بالاتری ثبت شوند. اندازه پیکسل‌های 2 میکرونی دوربین، اجازه می‌دهد تصاویر در شرایط کم‌نور نیز با تفکیک‌پذیری بالاتری ثبت شوند. همچنین عکس‌های پرتره بدون از دست دادن جزئیات ثبت می‌شوند. علاوه بر این، مدیاتک ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند تشخیص لرزش تصویر و جبران شاتر برای بهبود کیفیت عکاسی اضافه کرده است.تکنولوژی هایپر انجین نیز باعث می‌شود بازی‌ها به صورت پایدارتر اجرا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید