اخبار تکنولوژی

Meizu از گوشی Polestar Phone رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در حالی که برندهای خودروسازی به تازگی به عرصه گوشی‌های هوشمند وارد شده‌اند، شرکت سوئدی Polestar که به عنوان رقیب چینی تسلا شناخته می‌شود، نیز تصمیم گرفته با معرفی اولین گوشی هوشمند خود به نام Polestar Phone به این رقابت بپیوندد.

گوشی Polestar Phone در واقع نسخه تغییر نام یافته مدل Meizu 21 Pro از شرکت چینی Meizu است. این اتفاق چندان تصادفی نیست، زیرا هر دو برند Polestar و Meizu متعلق به غول خودروسازی چینی Geely هستند.

طبق اطلاعات منتشر شده، Polestar Phone با «زیبایی‌شناسی طراحی اسکاندیناوایی به همراه سادگی و تجمل بسیار» عرضه خواهد شد. حتی لوگوی پشتی این گوشی نیز به گفته شرکت «با شکوه، محدود و آشکار» طراحی شده است. با این حال، علیرغم این ادعاهای بازاریابی، باید در نظر داشت که این گوشی در نهایت تنها برای بازار چین در نظر گرفته شده و عرضه آن در دیگر بازارها هنوز مشخص نیست.

ورود شرکت‌های خودروسازی به عرصه گوشی‌های هوشمند، رقابت را در این حوزه تشدید کرده است. پس از Nio که سال گذشته اولین گوشی هوشمند خود را روانه بازار کرد، حالا Polestar با بهره‌گیری از همکاری با Meizu، قصد دارد با ارائه گوشی Polestar Phone در این میدان حضور پیدا کند.

از لحاظ مشخصات سخت افزاری، Polestar Phone به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس ژن 3 مجهز شده و دارای 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی است. این دستگاه از یک نمایشگر 6.79 اینچی +QHD LTPO OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و ساخته شده توسط BOE بهره می‌برد که می‌تواند به حداکثر روشنایی 1850 نیت دست یابد.

در بخش دوربین، سیستم سه گانه پشتی شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS، یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی 3 برابر با OIS به همراه یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

منبع تغذیه این گوشی را یک باتری 5050 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 80 واتی سیم‌دار، شارژ 50 واتی بی‌سیم و شارژ معکوس 10 واتی بی‌سیم تامین می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Polestar Phone می‌توان به مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیرنمایشگر و رنگ سفید اختصاصی Polestar White اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید