اخبار سینما

مریل استریپ «باربی» را ناجی سینما می‌داند!

مریل استریپ «باربی» را ناجی سینما می‌داند!
نویسنده : تحریریه۱۶ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

استیون اسپیلبرگ سال گذشته از تام کروز به خاطر نجات صنعت سینما با «تاپ گان: ماوریک» تشکر کرد، اما به نظر می‌رسد مریل استریپ انتخاب متفاوتی دارد.

مریل استریپ، بازیگر برنده اسکار، در مراسم جوایز امسال پالم اسپرینگز، «باربی» ساخته گرتا گرویگ را ناجی فیلم‌ها و «همه مشاغل» در تابستان گذشته می‌داند.

این کمدی پرفروش با فروش 1.4 میلیارد دلاری بلیت، پرفروش‌ترین فیلم سال 2023 بود. همچنین به عنوان پرفروش‌ترین فیلم برادران وارنر در تاریخ شناخته می‌شود.

استریپ پس از دریافت جایزه بیلی ایلیش و فینیاس برای کارشان در موسیقی متن «باربی» روی صحنه رفت. این دو برنده گرمی و اسکار با آهنگ «برای چه ساخته شدم؟» دوباره در مسابقه جوایز امسال حضور دارند. آن‌ها جایزه رئیس جمهور را در جوایز پالم اسپرینگز دریافت کردند و اولین ترانه‌نویسانی شدند که تاکنون چنین افتخاری را دریافت کرده‌اند.

استریپ هنگامی که روی صحنه رفت، گفت:

فقط می‌خواهم به بیلی و فینیاس بگویم که شما بمب عشق «باربی» را تحویل داده‌اید. شما فیلم‌های تابستان گذشته و همه مشاغل ما را نجات دادید. شما شادی را به نسل‌های بی‌شماری و جنسیت‌های مختلفی از مردم رسانده‌اید. بچه‌ها، تا زمانی که پیر نشدید و لایق بدخلقی شدن مثل من نیستید، باید روی آن موج سوار شوید.

پرفروش‌های میلیارد دلاری مانند «باربی» و همچنین «تاپ گان: ماوریک» تام کروز ثابت می‌کنند که پس از همه‌گیری کووید هنوز اشتیاق برای تماشای فسلم‌ها در سینما وجود دارد.

هنگامی که اسپیلبرگ در ضیافت نامزدهای اسکار سال گذشته با کروز برخورد کرد از او به خاطر زنده نگه داشتن سالن‌های سینما تشکر کرد.

اسپییلبرگ در آن زمان به کروز گفت: «»

تو هالیوود را نجات دادی و ممکن است پخش فیلم را نجات داده باشی. جدی، «تاپ گان: ماوریک» ممکن است کل صنعت نمایش را نجات داده باشد.

«باربی» در حال حاضر نامزد دریافت ۹ جایزه گلدن گلوب و همچنین رکورد ۱۸ نامزدی Critics’ Choice Award را دریافت کرده است. موسیقی متن این فیلم ۱۲ نامزدی گرمی، با «برای چه ساخته شدم؟» در هر دو رده‌ی رکورد سال و آهنگ سال به دست آورد. همچنین در کنار دو آهنگ دیگر «باربی» – «رقص شب» Dua Lipa و «من فقط کن هستم» رایان گاسلینگ، برای بهترین آهنگ اصلی اسکار انتخاب شده است.

با وجود تمام موفقیت‌های «باربی»، مارگو رابی، ستاره اصلی، در حال حاضر برای بازی در دنباله این فیلم عجله نمی‌کند.

مارگو رابی به ورایتی گفت:

این خنده‌دار است، این واکنش سریع در این روزگار برای همه است که بلافاصله در مورد دنباله سوال بپرسند. من فکر نمی‌کنم ۲۰ سال پیش اینطور بود. این برای سه گانه طراحی نشده بود… من نمی‌دانم چه چیز دیگری حتی ممکن است به نظر برسد. ما می‌خواهیم فیلم‌های بیشتری بسازیم که تاثیر «باربی» را داشته باشند. نمی‌دانم آیا باید «باربی ۲» باشد. چرا نمی‌تواند یک ایده بزرگ، اصیل و جسورانه دیگر باشد که در آن یک فیلمساز شگفت‌انگیز، بودجه‌ای بزرگ برای بازی و اعتماد یک شرکت بزرگ پشت سر آن‌ها برای بازی واقعی به دست می‌آوریم؟ من می‌خواهم آن را انجام دهم.

دیدگاهتان را بنویسید