رقیب اینستاگرامی توییتر پنجشنبه منتشر می‌شود!

نویسنده : تحریریه۱۳ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپلیکیشن رقیب توییتر یعنی اینستاگرام تردز، قرار است در 6 ژوئیه راه اندازی شود. کاربران اپ استور اپل پیش‌بینی کرده‌اند که نسخه‌ای از آن آماده روی آیفون است. همچنین برخی در فروشگاه اندروید گوگل لیست آن را دیده‌اند که آخر هفته قبل در آنجا بوده است.

متا هم تاریخ 6 ژوئیه را به عنوان تاریخ راه‌اندازی در اپلیکیشن اینستاگرام گذاشته است. زمانی که «تردز» یا کلمات دیگر را در جعبه جستجو تایپ می‌کنید، یک سیم‌کارت در جعبه جستجو ظاهر می‌شود. رویش کلیک کنید و یک سیم کارت چرخان با نام کاربری اینستاگرام شما و ساعت ۱۰ صبح امروز ظاهر می‌شود. این سیم کارت هم یک کد QR دارد که به threads.net می‌رود.

خبر راه اندازی تردز پس از چند روز دشوار برای توییتر، رقیب اصلی آن، منتشر شد. هفته گذشته توییتر که متعلق به ایلان ماسک است کاربران غیرثبت‌نامه را از دیدن توییت‌ها بازداشت و برای کاربران واردشده محدودیت در خواندن توییت‌ها اعمال کرد که ممکن بود بعد از خواندن صدها یا هزاران پست در یک روز، حساب‌ها مسدود شود. این تغییرات باعث مشکلاتی برای کاربران در هفته آخر شد که نتوانستند از سرویس استفاده کنند.

توییتر همچنین دارد تغییرات عمده‌ای را بدون اطلاع‌قبلی به توییت‌دک، ابزاری که خبرنگاران و متخصصان رسانه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند، اعمال می‌کند که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل فشارهای وارده بابت اسکریبرهایی که داده‌ها را برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی جمع‌آوری می‌کنند این اتفاق رخ داده است.

بسیاری از کاربران توییتر طی هفته گذشته از بلواسکای استفاده کردند اما این سرویس بیش از یک روز ثبت‌نام‌های جدید را برای حل مشکلاتی که به‌علت ورود تعداد زیاد مردم پیش‌آمده بود متوقف کرد.

حالا با توسعه‌ی بلواسکای و تردز، توییتر راه سختی را برای پیشتازی در شبکه‌های اجتماعی متن محور پیش روی خود دارد و باید دید ایلان ماسک چگونه از این شرایط عبور خواهد کرد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید