اخبار تکنولوژی

متا روی ایربادز هوش مصنوعی با دوربین کار می‌کند

هندزفری بلوتوثی Galaxy Buds 3 Pro
نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شرکت متا به نظر در حال کار روی نوع جدیدی از ایربادز است که نه تنها از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، بلکه دوربین‌هایی نیز دارد.

متا، مانند سایر شرکت‌های بزرگ، در حال تلاش برای ارائه هوش مصنوعی به جهان از طریق فرمت‌های مختلف است. به نظر می‌رسد متای زاکربرگ اکنون در حال آزمایش نوع جدیدی از ایربادز است که نه تنها از پشتیبانی هوش مصنوعی داخلی برخوردار است، بلکه دوربین‌هایی نیز خواهد داشت تا از طریق قابلیت‌های دیداری بتواند دنیای بیرون را ببیند و با آن تعامل کند.

طبق آخرین گزارشات، منابع آگاه به توسعه به این نشریه گفته‌اند که این دستگاه‌های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به شناسایی اشیا و ترجمه زبان‌های خارجی به صورت بلادرنگ خواهند بود. این دستگاه در حال حاضر با نام رمز «Camerabuds» شناخته می‌شود.

این گزارش همچنین می‌افزاید که متا برای بررسی پتانسیل این نوع فناوری پوشیدنی جدید، با Ear Micro، یک شرکت الکترونیکی مستقر در کانزاس که در زمینه هدفون‌های هوشمند تخصص دارد، همکاری کرده است. همچنین مشخص نیست که آیا این دستگاه هدفون‌های روی گوش یا ایربادزهای داخل گوش خواهد بود.

در حال حاضر، متا با چالش‌هایی در مورد این ایربادزهای هوش مصنوعی نیز روبرو است، مانند موهای بلند که مانع دید دوربین و همچنین نگرانی‌هایی در مورد داغ شدن بیش از حد آن می‌شود. جدا از آن، نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی نیز در رابطه با استفاده از دوربین روی چنین دستگاه‌های پوشیدنی وجود دارد.

متا به خاطر عینک هوشمند Ray-Ban Meta شناخته می‌شود

متا یک سازمان شناخته‌شده در دنیای هوش مصنوعی است و محصولاتی دارد که توجه مصرف‌کنندگان عادی و علاقه‌مندان به فناوری را به خود جلب کرده است. یکی از آن‌ها عینک هوشمند Ray-Ban Meta است که اوایل سال گذشته عرضه شد و دوربین‌هایی نیز داشت و بعدا از پشتیبانی هوش مصنوعی متا بهره‌مند شد. متا همچنین در دوره‌ای روی ساعت‌های هوشمندی با دوربین دوگانه آزمایش می‌کرد، اما گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که این شرکت توسعه آن پروژه را متوقف کرده است.

رقبای بالقوه

ایربادز با هوش مصنوعی داخلی چیز جدیدی نیست. ما در گذشته چنین محصولاتی را دیده‌ایم که آخرین نمونه آن محصولات صوتی Nothing و CMF است که به زودی از حالت صوتی چت‌جی‌پی‌تی پشتیبانی کنند.

در نتیجه، اگر متا تصمیم بگیرد با ایربادزهای هوش مصنوعی خود با قابلیت پشتیبانی از دوربین وارد این بخش شود، با رقابت سختی روبرو خواهد شد، به این معنی که تمایز اصلی آن پشتیبانی از دوربین است. در حالی که ایربادزهای نسل فعلی ممکن است از هوش مصنوعی پشتیبانی کنند، اما دوربین ندارند. با این حال، این بدان معنا نیست که تنها متا روی چنین محصول صوتی کار می‌کند. برخی گزارش‌ها پیش‌تر حاکی از آن بودند که حتی اپل نیز در حال آزمایش ایربادزهایی با دوربین است، اما جزئیات این پروژه کمیاب است.

در هر صورت، جالب خواهد بود که ببینیم این نوآوری جدید در زمینه پوشیدنی‌های صوتی برای متا و رقبایش چگونه پیش خواهد رفت. به هیجان‌انگیز بودن این موضوع، به نظر می‌رسد راه درازی در پیش باشد تا شاهد اعلامیه‌های مهمی در مورد ایربادزهایی با هوش مصنوعی و دوربین باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید