اخبار بازی

فاش شد: مایکروسافت سعی در خرید سگا، بانجی و حتی سازندگان بازی هیتمن را داشته است!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در حالی که درگیری دادگاه مایکروسافت با آژانس ضد انحصار ایالات متحده، FTC در حال بالا گرفتن است، بخش‌های بیشتری از فعالیت‌های تجاری پشت درهای بسته از طریق افشای اسناد داخلی منتشر شده که یکی از آن‌ها حاکی از این است که مایکروسافت سابقا سعی داشته تا استودیوهای بانجی سازنده بازی دستینی و بنیان‌گذاران بازی هیلو، IO Interactive سازنده سری هیتمن و حتی کمپانی سگا را خریداری کند.

طبق اسنادی که صحت آن‌ها توسط رسانه ورج تایید شده، اینطور به نظر می‌رسد که فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس در ایمیلی به مدیر عامل شرکت مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا و امی هود، مدیر مالی مایکروسافت درخواست تایید استراتژی نزدیک شدن به سگا و حتی خرید این کمپانی را داده بود.

اسپنسر پیشنهاد کرده بود که «پورتفولیو متعادل بازی‌های سگا در بخش‌هایی با جذابیت جغرافیایی جهانی» به مایکروسافت کمک می‌کند تا سرویس ایکس‌باکس گیم پس از داخل و خارج از کنسول پیشرفت سریع‌تری پیدا کند و IPهای محبوب سگا می‌توانند به این قضیه در قاره آسیا کمک شایانی کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این پیشنهادات به دست سگا هم رسیده یا رد شده یا همچنان در دست بررسی است، اما این شرکت تنها هدف مایکروسافت نبوده است. ورج گزارش داده که مایکروسافت به کمپانی‌هایی مانند IO Interactive، شرکت Niantic خالق بازی پوکیمون گو و استودیو سوپرجاینت هم علاقه نشان داده و استراتژی‌هایی در قبال آن‌ها داشته است.

با این حال، شاید قابل توجه‌ترین مورد، استراتژی مایکروسافت برای خرید بانجی بوده که از بازی دستینی برای پر کردن شکاف درک شده در «تعاملات اجتماعی» و «گسترش مخاطب» استفاده کند. اما بانجی در سال ۲۰۲۲ توسط سونی به همین دلیل خریداری شد و چنین فرصتی به کل از مایکروسافت گرفته شد. جیم رایان رئیس پلی‌استیشن در آن زمان گفت که این خرید گامی مهم و بلند در استراتژی سونی برای گسترش دسترسی پلی‌استیشن به مخاطبان گسترده‌تر بوده.

نبرد دادگاه مایکروسافت با FTC قرار است تا این هفته ادامه یابد چون آژانس ضد انحصار تلاش می‌کند تا حکمی را برای جلوگیری از معامله اکتیویژن بلیزارد قبل از مذاکران داخلی خود تضمین کند. بنابراین انتظار داشته باشید که با ادامه روند رسیدگی، اخبار داغی در راه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید