اخبار تکنولوژی

مایکروسافت به دنبال استفاده انقلابی از هوش مصنوعی برای مرورگر Edge

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، نشانه‌هایی وجود دارد که مایکروسافت می‌خواهد با هوش مصنوعی، شیوه‌ی گشت‌وگذار شما در اینترنت را متحول کند.

مایکروسافت اخیرا با افزودن قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به مرورگر Edge، آن را حسابی تقویت کرده است. چندی پیش شاهد اضافه شدنِ امکانِ ایجاد تم‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی بودیم که به کاربران اج امکان می‌دهد پس‌زمینه‌ای کاملا منحصربه‌فرد برای مرور اینترنت داشته باشند. حالا هم به نظر می‌رسد قابلیت دیگری با هوش مصنوعی در کدهای اج پنهان شده است. با اینکه هنوز هیچ چیز به طور قطعی تایید نشده، اما نشانه‌هایی از کار بر روی قابلیتی برای پیشنهاد وب‌سایت وجود دارد که از هوش مصنوعی برای راهنمایی شما در هنگام گشت‌وگذار استفاده می‌کند.

این کد توسط وب‌سایت Windows Latest کشف شد. آن‌ها متوجه‌ی چند اضافه‌ی جالب در نسخه‌ی Canary مرورگر Edge شدند که شامل این متغیرها بود:

  • msAIPredictedSitesTopSitesAvailableInMostVisited
  • msAIPredictedSitesTopSitesVisible
  • msAIPredictedSitesTopSitesVisibleDhp
  • msAIPredictedSitesTopSitesVisibleNtp
  • msShowAIPredictedSiteSuggestionsOnNormalStartupTrigger
  • msShowAIPredictedSiteSuggestionsOnNormalStartupWithGivenUrlsTrigger

همان‌طور که می‌بینید، همه‌ی این متغیرها به نحوی به هوش مصنوعی اشاره دارند و به نظر می‌رسد با دو قابلیت احتمالی که به مرورگر Edge اضافه خواهند شد، مرتبط باشند. چهار مورد اول به قابلیتی اشاره دارند که از هوش مصنوعی برای تشخیص وب‌سایت‌های موردعلاقه‌ی شما بر اساس بیشترین دفعات بازدید استفاده می‌کند. دویه‌ی آخر به احتمال زیاد وب‌سایت‌هایی را که می‌خواهید درست در لحظه‌ی باز کردن مرورگر Edge یا ساختن یک تب جدید ببینید، پیش‌بینی می‌کنند. به نظر می‌رسد این متغیرها روی انتخاب وب‌سایت‌هایی که زیر نوار جستجو در زمان باز کردن یک تب جدید می‌بینید، تأثیر می‌گذارند. این موضوع را هم می‌توان از متغیر StartupWithGivenUrls حدس زد که احتمالا به میان‌برهایی اشاره دارد که خود کاربر ساخته است.

متاسفانه، هنوز هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها به طور کامل توسعه داده نشده‌اند. تنها چیزی که داریم این نام‌های جالب متغیرها است و هیچ تضمینی وجود ندارد که مایکروسافت آن‌ها را تکمیل کند. با این حال، گوگل هم روی یک نوار آدرس با هوش مصنوعی کار می‌کند و با توجه به اینکه Edge بر پایه‌ی کرومیوم ساخته شده، دور از انتظار نیست که مایکروسافت نیز ابزارهای خاص خودش را توسعه دهد. همچنین، با ورود کامپیوترهای شخصی مجهز به کوپایلوت پلاس به بازار، شاید شاهد هم‌بستگی‌ها و مزایای بیشتری باشیم که از واحد پردازش عصبی (NPU) داخلی کامپیوتر برای انجام کارها استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید