اخبار تکنولوژی

زمزمه‌های ورود هوش‌ مصنوعی به ویندوز 12

زمزمه‌های ورود هوش‌ مصنوعی به ویندوز 12
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

این روزها به شدت شایعه رونمایی از ویندوز 12 در سال جاری و عرضه آن در سال آینده شنیده می‌شود، با این حال مایکروسافت و اینتل هیچ اظهارنظر رسمی‌ای در رابطه با نسخه جدید ویندوز ارائه نکرده‌اند.

با این حال، این خبر برای اهالی دنیای تکنولوژی غافلگیرکننده نیست؛ در واقع، تابستان گذشته یک منبع موثق اعلام کرده بود که مایکروسافت قبلا نقشه راه خود را برای ویندوز تغییر داده است و در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای اساسی آن در سال آینده است، در آن زمان، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه نسخه جدید می‌تواند ویندوز 12 باشد، با تمرکز بر هوش مصنوعی (AI) وجود داشت.

البته مایکروسافت به تنهایی نمی‌تواند چنین حرکتی را انجام دهد، این غول فناوری به حمایت شرکای کلیدی خود مانند اینتل و AMD، برای زنده کردن ویندوز 12 نیاز دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که اینتل اولین اطلاعات از ویندوز 12 را کسب کند.

در حالی که فکر کردن در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید بالقوه ویندوز 12 هیجان‌انگیز است، هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، چه بهبودهایی در رابط کاربری ایجاد خواهد شد؟ هوش مصنوعی چگونه در سیستم عامل ادغام خواهد شد؟ و مهم‌تر از همه، چگونه بر کاربران فعلی ویندوز تأثیر می‌گذارد؟

اگر ویندوز 12 واقعا در افق پیش رو باشد، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت با معرفی آن سروصدای زیادی به پا کند. با این حال، ممکن است مجبور باشیم تا نیمه دوم سال 2023 صبر کنیم، قبل از اینکه خبری رسمی از غول فناوری به انتشار برسد.

به طور کلی، جالب است که ببینیم مایکروسافت و شرکای آن چگونه آینده ویندوز را با این نسخه جدید شکل می‌دهند. با پیشرفت‌های سریع در فناوری، بدون شک ویندوز 12 این پتانسیل را دارد که روش استفاده از دستگاه‌های خود و تعامل با دنیای دیجیتال را متحول کند.

دیدگاهتان را بنویسید