اخبار تکنولوژی

یک ویژگی کلیدی گوگل درایو به وان درایو می‌آید

نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

وان‌درایو تحت وب به حالت آفلاین مجهز می‌شود. این حالت به شما امکان می‌دهد حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت، از وان‌درایو در مرورگر موردعلاقه‌تان استفاده کنید. حالت آفلاین برای کاربران کار و مدرسه‌ی وان‌درایو به‌صورت جهانی در حال عرضه است.

خدمات زیادی برای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک‌گذاری فایل وجود دارد، اما اکثر مردم برای نیازهای روزانه‌ی خود به راه‌کارهای شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت روی می‌آورند. سرویس‌های iCloud اپل، گوگل‌درایو و وان‌درایو مایکروسافت کارکردهای کلی مشابهی ارائه می‌دهند، اما در ویژگی‌ها و رویکردشان تفاوت‌های جزئی‌ای وجود دارد. مایکروسافت به‌تازگی وان‌درایو را برای افزودن قابلیت کارکرد آفلاین به‌روزرسانی کرده است، قابلیتی که رقیب آن‌ها یعنی گوگل‌درایو چند سالی است که دارد.

همانطور که انتظار می‌رود، ابتدا باید فایل‌ها و پوشه‌هایی را که می‌خواهید به‌صورت آفلاین در دسترس باشند، مشخص کنید. سپس می‌توانید حتی بدون اتصال به اینترنت به آن فایل‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با انتقال مستقیم فایل‌ها و پوشه‌های محلی خود به فضای آنلاین از طریق وان‌درایو تحت وب، فضای ذخیره‌سازی محلی را آزاد کنید. هر دو کار قبلاً از طریق File Explorer در کامپیوترهای ویندوزی و Finder در مک قابل انجام بودند، اما اکنون می‌توانید آن‌ها را مستقیما از وان‌درایو در مرورگر خود انجام دهید.

مایکروسافت می‌گوید حالت آفلاین وان‌درایو به شما امکان می‌دهد نماهای خانه، فایل‌های من، اشتراک‌گذاری‌شده، علاقه‌مندی‌ها، افراد و جلسات وان‌درایو را باز کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشید. می‌توانید پوشه‌ها، نام فایل‌ها و فراداده (metadata) را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از نمای «فایل‌های من» برای تغییر نام، مرتب‌سازی، جابه‌جایی و کپی کردن فایل‌ها استفاده کنید، اگرچه به‌طور طبیعی این تغییرات با اتصال مجدد به اینترنت در وان‌درایو همگام‌سازی خواهند شد.

گوگل‌درایو چند سالی است که از قابلیت مشابهی برخوردار است. با انتخاب گزینه‌ی «در دسترس آفلاین قرار دادن فایل» می‌توانید در آینده و بدون نیاز به اینترنت به آن فایل دسترسی داشته باشید. چنین قابلیتی نیازمند کمی دوراندیشی است، اما به شما کمک می‌کند به‌راحتی در یک محیط ترکیبی (آنلاین-آفلاین) کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید