اخبار تکنولوژی

مایکروسافت DALL∙E را در دسترس عموم قرار داد

مایکروسافت DALL∙E را در دسترس عموم قرار داد
نویسنده : عضو تحریریه۱۹ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت باز هم رقبای خود را کنار زد! مایکروسافت ابزار تولید تصویر مبتنی ‌بر هوش مصنوعی خود را برای همه‌ی کاربران نسخه‌ی دسکتاپ اج ارائه می‌دهد. بر خلاف هوش مصنوعی میدجرنی که اخیرا به شدت معروف شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت، این اقدام اخیر مایکروسافت دسترسی را به شدت راحت کرده و حتی نیازی به مراجعه به وبسایت نیست.

مایکروسافت که پیش از این  توجه بسیاری از کاربران را به موتور جستجوی بینگ جلب کرده بود، این بار هم با اضافه شدن DALL-E به منوی کناری مرورگر ادج دسترسی کاربران خود را به مولد تصویر اوپن‌ای‌آی راحت‌تر کرده است.

برای استفاده از این ابزار کافی است توضیح مختصری درمورد تصویر مورد نظرتان ارائه دهید و اج با بهره گرفتن از قدرت DALL-E، تصویر موردنظر را برای شما ایجاد خواهد کرد و بعد از آن می‌توانید موارد ارائه‌شده را دانلود و از آن‌ها استفاده کنید.

طبق گفته‌های اخیر مدیرعامل گوگل این شرکت قرار است چت‌بات هوش مصنوعی خود را به موتور جستجوی گوگل اضافه کند. مایکروسافت قابلیت تولید تصویر مبتنی ‌بر هوش مصنوعی را به‌عنوان راهکاری برای ایجاد تصاویر بصری بسیار خاص توصیف می‌کند که می‌توان از آن در ساخت پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا ارائه‌های پاورپوینت استفاده کرد. کاربران اکنون می‌توانند از این ابزار در موتور جستجوی بینگ یا نوار کناری مروگر اج استفاده کنند.

گفتنی است که تا کنون مایکروسافت، اطلاعاتی درباره تعداد تصاویری که هر کاربر می‌تواند با DALL-E تولید کند، منتشر نکرده است. علاوه بر این مایکروسافت همچنین قابلیت‌های دیگری را به اج اضافه خواهد کرد که می‌توان به ابزار Drop اشاره کرد؛  این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد فایل‌ها و اطلاعات موردنظر را برای خود ارسال کرد تا در زمانی دیگر به آن‌ها دسترسی داشت.

براساس آخرین اخبار این شرکت، ویژگی Image Creator اکنون برای همه کاربران مایکروسافت اج روی دسکتاپ در دسترس است که شامل نسخه‌های ویندوز، macOS و لینوکس می‌شود. قابل گفتن است که Image Creator از مدل‌های DALL∙E  برای ایجاد تصاویر جدید بر اساس دستورات متنی استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید