اخبار بازی

مایکروسافت دیگر برای کنسول ایکس‌باکس وان بازی نمی‌سازد

کنسول ایکس‌باکس
نویسنده : دانیال نوروزی۲۸ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که به منظور تمرکز روی توسعه بازی‌های فرست پارتی و اختصاصی ایکس‌باکس سریز ایکس و اس، دیگر برای کنسول ایکس‌باکس وان بازی نمی‌سازد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان از کنسول ایکس‌باکس وان و عناوینی مانند ماینکرفت و Sea of Thieves در این کنسول پشتیبانی کامل می‌کند و همچنان کاربران این کنسول نسل هشتمی می‌توانند از طریق فضای ابری، بازی‌های ایکس‌باکس سریز ایکس و اس را بازی کنند.

استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت در حال حاضر دارای ۲۳ استودیو زیرمجموعه است که شامل مواردی می‌شود که با خرید زنیمکس‌ مدیا یا همان بتسدا در سال ۲۰۲۱ به دست آمده‌اند.

کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌‌باکس سریز ایکس و اس در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شدند و زمانی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند، مایکروسافت اعلام کرد که ۱۵ استودیو ایکس‌باکس در آن زمان در حال توسعه بزرگترین و خلاقانه‌ترین مجموعه بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس در تاریخ خود هستند.

ژانویه ۲۰۲۲ بود که مایکروسافت دست از تولید سخت‌افزار ایکس‌باکس وان برداشت و تمرکز خود را روی تولید کنسول‌های نسل نهمی خود منعطف کرد و حال امسال تولید بازی برای این کنسول هم توسط مایکروسافت متوقف شد.

اما با این وجود، اگر از کاربران کنسول ایکس‌باکس وان هستید نباید نگران باشید چون سایر بازی‌سازان همچنان می‌توانند برای این کنسول بازی بسازند، اما قطعا ما به آخرین روزهای این کنسول نه چندان موفق مایکروسافت نزدیک شده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید