اخبار تکنولوژی

مرگ دستیار صوتی ویندوز تایید شد؛ خداحافظ کورتانا!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هوش مصنوعی در حال گسترش است و در تمام زمینه‌ها شاهد خودنمایی این فناوری عجیب و بدون مثال هستیم. مایکروسافت از بدو ورود به عصر هوش مصنوعی، تلاش خود را کرده تا یکی از مهم‌ترین فعالان این حوزه لقب بگیرد و هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده تا بتواند در میدان نبرد، برنده‌ی بی چون و چرای دنیای بدون مرز هوش مصنوعی باشد.

به نظر می‌رسد با گسترش دستیارهای هوش مصنوعی نظیر کوپایلوت ، دیگر جایی برای عرض اندام Cortana (دستیار صوتی انحصاری مایکروسافت) وجود ندارد.

ردموندی‌ها در یکی از صفحات پشتیبانی خود اعلام کرده‌اند که در دنباله‌ی سال جاری میلادی، پشتیبانی از دستیار صوتی کورتانا متوقف خواهد شد و با توجه به این‌که این کمپانی چند روز قبل از دستیار هوش مصنوعی Copilot رونمایی کرده است، این تصمیم چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

دستیار صوتی Cortana که در دوران اوج خود، بزرگانی چون گوگل اسیستنت و اپل سیری رو به چالش می‌کشید و برتری خود را به این دو دستیار دیکته می‌کرد، این روزها خیلی کم رنگ و بدون هیاهو در گوشه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز به کار خود ادامه می‌دهد؛ به طوری که خیلی از کاربران سیستم‌عامل ویندوز، از وجود چنین دستیار صوتی‌ای بی خبر هستند.

Cortana برای اولین بار در سال 2015 به ویندوز 10 آمد و به کاربران کمک می‌کرد تا به امور مختلف خود در ویندوز برسند.

با خروج کورتانا از سیستم‌عامل ویندوز، این دستیار صوتی هم‌چنان به فعالیت خود در اپ‌هایی نظیر Outlook Mobile و مایکروسافت تیمز موبایل ادامه خواهد داد.

نظر شما در مورد پایان کار دستیار صوتی Cortana چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید