اخبار بازی

فوری: مایکروسافت در دادگاه علیه کمیسیون FTC آمریکا پیروز شد – یک قدم تا نهایی‌سازی خرید اکتیویژن

بهترین بازی ایکس‌باکس سریز ایکس
نویسنده : دانیال نوروزی۲۲ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از کش و قوس‌های فراوان، مایکروسافت توانست دادگاه جنجالی خود علیه کمیسیون فدرال تجارت یا اختصارا FTC را با پیروزی پشت سر بگذارد و به یک قدمی نهایی‌سازی خرید اکتیویژن بلیزارد برسد.

معامله بزرگ ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد بدون دردسر نبود و از زمانی که مایکروسافت رسما اعلام کرد که این توافق انجام خواهد شد، سازمان‌ها و رگولاتوری‌های مختلف سراسر دنیا مواضع ضد و نقیضی نسبت به این معامله گرفتند که یکی از آن‌ها، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا FTC بود که در واقع مهم‌ترین مانع برای نهایی‌سازی قرار داد محسوب می‌شود.

با تمام این‌ها، مایکروسافت توانست پس از کش و قوس‌های بسیار، دادگاهی که برای حل و فصل اختلاف مایکروسافت و FTC برگزار شد را با پیروزی پشت سر بگذارد و به بسته شدن معامله نزدیک‌تر شود. جکلین اسکات کرلی، قاضی دادگاه مایکروسافت و FTC پس از بررسی‌های گوناگون و شنیدن ادعاهای طرفین، در حکمی اعلام کرد که کمیسیون فدرال تجارت نمی‌تواند مانع بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن شود. با اینکه دادگاه یک فرصت فرجام‌خواهی تا ۲۳ تیر ماه به FTC داده، اما به نظر نمی‌آید پس از صدور این حکم قاطعانه، FTC بتواند کاری از پیش ببرد. این رای سبب شده که FTC نتواند حتی به صورت موقت جلوی مایکروسافت را برای نهایی‌سازی قرارداد بگیرد.

همچنین FTC در دادگاهی که ۱۱ مرداد ماه تشکیل می‌شود، تلاش خواهد کرد تا انحصارگرایی مایکروسافت و تصمیمات ضد رقابتی آن‌ها را به اثبات برساند.

قاضی دادگاه در رای که صادر کرده، اشاره داشته که هیچ گونه شواهدی برای اینکه نشان دهد چنین معامله‌ای به ضرر کاربران پلی‌استیشن و عدم دسترسی آن‌ها به بازی کال آو دیوتی است، وجود ندارد.

تنها مانع بزرگ دیگر مایکروسافت بعد از FTC، سازمان CMA بریتانیا است که نسبت به مایکروسافت و ایکس‌باکس رویکردی انحصارطلبانه دارند و انجام معامله اکتیویژن بلیزارد می‌تواند ضررهایی را به صنعت گیم برساند. باید دید آیا این سازمان هم پس از تصمیم FTC، راضی می‌شود که بیخیال ادعاهای خود شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید