اخبار سینما

انیمه جدید میازاکی بدون تبلیغات رکوردشکنی می‌کند

نویسنده : تحریریه۲۸ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جدیدترین اثر هایائو میازاکی به نام “پسر و مرغ‌ماهی‌خوار” اخیرا در ژاپن اکران شده است. این فیلم با واکنش مثبت مخاطبانش روبرو شده است و توانسته از نظر بصری و پیام های فلسفی‌اش تاثیرگذار باشد.

استودیو جیبلی یک رویکرد غیرمعمول را در اکران این فیلم در پیش گرفت و بدون انجام فرایند معمول تبلیغات و معرفی فیلم مانند انتشار تیزر یا خلاصه داستان از طرفدارانش دعوت کرد تا بدون هیچ پیش داوری به تماشای فیلم بنشینند. تهیه کننده فیلم در این باره گفت که این رویکرد به آرزوی ذاتی تماشاگران سینما ترجیحی برای دیدن فیلمی بکر و جدید می‌دهد.

تهیه کننده فیلم در این خصوص گفته که میازاکی در ابتدا نسبت به تصمیم برای عدم تبلیغ این فیلم، که احتمالا آخرین اثر او خواهد بود، مطمئن نبود و به وی گفت: “من به شما ایمان دارم ،آقای سوزوکی،اما نگرانم …”

با این حال فروش این فیلم از روزهای جمعه تا یکشنبه به $13.2 میلیون (1.83 میلیارد ین) رسید که رکورد بی سابقه ای برای افتتاحیه بالاترین فروش در تاریخ استودیو جیبلی بود. “پسر و مرغ‌ماهی‌خوار” در ۴۴ سالن نمایش آیمکس نیز به فروش $1.7 میلیون دست یافت و رکورد سه روزه جدیدی را برای اپراتور آیمکس در ژاپن ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید