اخبار تکنولوژی

تعرفه واردات تلفن همراه اعلام شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۹ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه‌های جدیدی را برای واردات تلفن همراه از طریق روش‌های تجاری، مسافری و پستی اعلام کرد.

براین‌اساس، تعرفه گمرکی واردات تجاری گوشی‌های هوشمند با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، ۱۵ درصد اعلام شده است. همچنین تعرفه واردات مسافری و پستی این گوشی‌ها ۳۰ درصد تعیین شده است.

گمرک ایران در بخشنامه جدید خود، جزئیات بیشتری از تعرفه‌های وارداتی گوشی‌های مختلف بر اساس ارزش آن‌ها را در روش‌های تجاری و غیرتجاری اعلام کرده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲، تعرفه گمرکی ۱۵ درصدی را برای واردات تجاری گوشی‌های هوشمند بالای ۶۰۰ دلار اعلام کرده است. همچنین تعرفه واردات مسافری و پستی این گوشی‌ها، دو برابر واردات تجاری یعنی ۳۰ درصد تعیین شده است.

البته در بخشنامه منتشر شده توسط گمرک، تعرفه واردات مسافری و پستی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۸ درصد اعلام شده که به نظر اشتباه است و برخلاف قانون بودجه مصوب مجلس می‌باشد.

همچنین تعرفه ۱۵ درصدی برای واردات تجاری گوشی‌های دکمه‌ای، احتمالا به منظور حمایت از تولیدات داخلی این نوع گوشی‌ها در نظر گرفته شده است.

این تعرفه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ اعمال شده‌اند. طبق مصوبه مجلس، این درآمدها باید صرف توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک کشور شود.

دیدگاهتان را بنویسید