اخبار تکنولوژی

محمد مخبر ممنوعیت واردات آیفون را لغو می‌کند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق مصوبه جدید هیئت دولت در خصوص اصلاح تعرفه واردات کالاها، سود بازرگانی واردات گوشی‌های آیفون در صورت لغو ممنوعیت واردات آن‌ها، 96 درصد تعیین شده است. این امر نشان می‌دهد که احتمال رفع ممنوعیت واردات آیفون در سال جاری وجود دارد.

در ردیف 226 فهرست اصلاحات تعرفه‌ای سال 1403 که توسط محمد مخبر، رئیس قوه مجریه در تاریخ اول خردادماه ابلاغ شده است، آمده است: «با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان 96 درصد پیش‌بینی خواهد شد.»

این مصوبه نشان می‌دهد که دولت احتمال رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های اپل را در نظر گرفته و در صورت لغو این ممنوعیت، سود بازرگانی قابل توجهی برای واردات آیفون‌ها در نظر گرفته شده است.

رفع ممنوعیت واردات آیفون می‌تواند گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد و رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که آیا این ممنوعیت در نهایت لغو خواهد شد یا خیر.

همچنین بر اساس ردیف 225 این مصوبه، سود بازرگانی واردات گوشی‌های هوشمند با قیمت کمتر از 150 دلار، 6 درصد تعیین شده است. در مقابل، برای گوشی‌های هوشمند با قیمت بالاتر از 600 دلار، سود بازرگانی واردات 28 درصد در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید