اخبار بازی

بیش از ۱۴ هزار بازی در کنسول Steam Deck قابل تجربه هستند

نویسنده : دانیال نوروزی۲۴ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به نظر می‌رسد تلاش‌های استودیو Valve برای اجرای بازی‌های بیشتری روی  Steam Deck، به خوبی نتیجه داده است.

کنسول دستی Steam Deck، به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرده است. همانطور که رسانه Gaming on Linux گزارش داد، پایگاه داده شخص ثالث SteamDB نشان می‌دهد که پلتفرم دیجیتالی این کنسول، اکنون دارای بیش از 14000 بازی است که به عنوان عناوین قابل تجربه برای Steam Deck رتبه‌بندی شده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله، 4604 بازی Steam رسما برای تجربه روی Steam Deck بهینه شده‌اند (به این معنی است که آن‌ها کاملا در این دستگاه قابل تجربه هستند)، در حالی که 9406 بازی در سیستم به عنوان بازی‌های Playable علامت‌گذاری شده‌اند (یعنی قابل تجربه هستند، اما ممکن است با برخی مشکلات فنی مواجه شوید).

از طرف دیگر، 3920 بازی به عنوان Unsupported در Steam Deck علامت‌گذاری شده‌اند. جالب اینجاست که تگ Unsupported لزوما به این معنی نیست که بازی روی Steam Deck اجرا نمی‌شود، بلکه فقط به این معنی است که Valve هنوز بازی را روی کنسولی دستی خود آزمایش نکرده است.

بازار عناوین رایانه‌های شخصی در سال‌های اخیر بسیار جالب بوده است. بازی‌های مهم دوباره برای Steam منتشر می‌شوند و استودیوها در تلاشند تا بازی خود را برای Steam Deck بهینه کنند. شرکت‌های دیگر نیز برای رقابت با این سخت‌افزار، کنسول‌های دستی خود را روانه بازار کرده‌اند. MSI با کنسول Claw، ایسوس با ROG Ally و Lenovo با Legion Go در این رقابت حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید