اخبار تکنولوژی

موتورولا یک گوشی رول شونده را به نمایش گذاشت

نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

در حالی که صفحه نمایش‌های تاشو به آرامی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند، بحث نمایشگرهای انعطاف پذیر قابل چرخش به میان آمده‌است. ایده نمایشگر‌های انعطاف پذیر قابل چرخش ساده‌است؛ یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر، به جای اینکه فقط روی خود دستگاه قابلیت تا شدن داشته باشد، از انعطاف پذیری آن برای چرخاندن آن استفاده می‌شود و این قابلیت اغلب صفحه‌نمایش را از دید پنهان می‌کند. این ایده پشتوانه کانسپت گوشی رول شونده rizr موتورولا است که با عرضه آن در ماه اکتبر توجهات را به خود جلب کرد.

صفحه‌نمایش‌های رول شونده در بیشتر مواقع کاربردی‌تر از صفحه‌نمایش‌های تاشو هستند؛ تلفن‌های همراهی که دارای این صفحه‌نمایش هستند اندازه و فرم اصلی خود را حفظ می‌کنند و همان‌طور که هست قابل استفاده هستند. اما زمانی که به صفحه نمایش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید صفحه نمایش بزرگ‌تری را به‌صورت درخواستی دریافت کنید که به‌طور لحظه‌ای بیرون می‌آید، سپس پس از اتمام کار، به‌راحتی در آن قرار می‌گیرد. موتورولا برای rizr rollable خود، فرم کوچکتری را انتخاب کرده‌است. در حالت جمع و جور خود، این گوشی دارای صفحه نمایش 5 اینچی POLED 15:9 است که توسط BOE Display عرضه شده است که در مقایسه با پرچم‌داران مدرن 6 اینچی و بالاتر که به آن عادت کرده‌ایم بسیار کوچک است، اما همان‌طور که سری razr و سری Samsung Flip به ما نشان دادند، تقاضای زیادی برای گوشی‌های کوچکتر و جیبی وجود دارد.

نمایشگر تمام قسمت پایین rizr را می‌پوشاند و از پشت بالا می‌آید و حدود یک سوم قسمت عقب را پوشش می‌دهد. کافی است به دکمه پاور در کناره دوبار ضربه بزنید و سیستم موتوردار وارد عمل شده و نمایشگر را به سمت بالا حرکت می‌دهد، تا زمانی که قسمت اعظم پنل پشتی به جلوی گوشی راه پیدا کند. این فرایند تقریبا سه ثانیه طول می‌کشد و صفحه نمایش را تا اندازه 6.5 اینچی افزایش می‌دهد. طی این فرایند برنامه‌ها به صورت عمودی کشیده می‌شوند، در حالی که نمادها برای دسترسی سریع‌تر در صفحه اصلی دوباره تراز می‌شوند. موتورولا همچنین در حال ساخت تصاویر پس زمینه ویژه است که به طور خودکار با این دگردیسی سازگار می‌شوند.

در پیکربندی بلندتر، گوشی Motorola rizr بسیار شبیه به پرچم‌دارانی است که ما به آن‌ها عادت کرده‌ایم و اینجاست که شباهت‌ها و تفاوت‌ها با Razr و دیگر صفحه‌نمایش‌های تاشو آشکار می‌شود.

در پیکربندی بلندتر صفحه نمایش بلند و کاربرپسند وجود دارد و کاربر می‌تواند همچنان به دو سوم همان صفحه نمایش در پیکربندی پیش فرض و فشرده دسترسی داشته‌باشد. در واقع، این طراحی بیشتر شبیه به سری اصلی گوشی‌های کشویی موتورولا rizr است، از این رو نام آن به این گوشی می‌رسد. در این سری دوباره دوبار ضربه بزنید و نمایشگر به سمت پایین می‌چرخد و از دید پنهان می‌شود؛ همچنین می‌تواند کمی بیشتر پایین بیاید تا دوربین جلو و بلندگو نمایان شود. نقطه ضعف اصلی rizr ضخامت و وزن آن است. علی‌رغم ارتفاع و عرض کمتر، هنوز ضخیم است و 210 گرم وزن دارد که یشتر از بسیاری از پرچم‌داران بزرگتر مانند Pixel 7 Pro و Galaxy S23 Ultra است.

دیدگاهتان را بنویسید