اخبار تکنولوژی

نماینده مجلس حامی صیانت: چینی‌ها را هک نمی‌کنند، چون اینترنت ملی دارند!

اینترنت ایران باید به مانند چین شود
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که حامی طرح صیانت و یکی از امضا کننده‌های طرح صیانت پلاس است، در مصاحبه با دیده‌بان ایران گفت: «باید توجه کنیم که هکرها در هر سازمانی بتوانند، ورود می‌کنند؛ پس باید ببینیم کشورهایی که مورد حمله هکرها قرار نمی‌گیرند، چه کار می‌کنند؟ هکرها تا‌به‌حال موفق به نفوذ به سیستم‌های چین نشده‌اند؛ چرا؟ چون چین اینترنت ملی دارد!»

جلالی معتقد است اینترنت ایران باید به مانند چین ملی شود تا از حمله‌ی هکرها به دور بماند و در ادامه گفت:

«ما درزمینه اینترنت ملی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما هنوز تا اینترنت کاملاً و 100 درصد ملی فاصله داریم. باید یک مخزنی داشته باشیم که تمام اطلاعاتمان داخل آن مخزن باشد و از آن مخزن گزینش کنیم. آن مخزنی که حوزه مشترک جمع‌آوری داده‌ها باشد، هنوز شکل نگرفته است. هکرها به آن مخزن که تحت عنوان اینترنت ملی از آن یاد می‌کنیم، ورود می‌کنند؛ آن وقت ما هستیم که دوست و دشمن یا ویروس و غیرویروس را تشخیص می‌دهیم و شناسایی می‌کنیم. می‌توانیم همان کاری را که چینی‌ها کرده‌اند، بکنیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که واژه‌ی اینترنت ملی به کلی پوچ و بی معنی است؛ چرا که اینترنت به معنی دسترسی آزاد به شبکه جهانی است و امکان داخلی یا ملی نمودن آن وجود ندارد.

جلالی در مورد طرح صیانت نیز صحبت‌هایی داشته است و به اعتقاد او، با وجود اعمال فیلترینگ بر اینستاگرام و واتس‌اپ، دیگر نیازی به طرح صیانت نیست و همین سیستم فیلترینگ کفایت می‌کند!

نظر شما در مورد صحبت‌های حسین جلالی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید