اخبار تکنولوژی

نماینده مجلس: هدف طرح صیانت،قانونی کردن فیلترینگ است!

طرح صیانت در حال تبدیل شدن به یک قانون است
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

غلامرضا نوری قزلچه نماینده مجلس از برنامه برخی نماینده‌ها برای تصویب و تبدیل طرح “صیانت از فضای مجازی” به قانون بدون عبور از رای گیری صحن علنی مجلس خبر داد.

به نقل از عصر ایران، غلامرضا نوری گفت: هدف از این اقدام نماینده‌های مجلس، قانونی کردن فیلترینگ و جلوگیری از مقابله با آن در دولت های بعدی است.

نوری در ادامه گفت: وقتی طرحی برای بررسی اصل ۸۵ ارائه می‌شود همه موادش در کمیسیون تصویب می‌شود و فقط یک ماده انتهایی آن به صحن می آید که در آن ماده مدت آزمایشی قانون آورده می‌شود. بر فرض مثال در ماده پایانی، مدت اجرای آزمایشی را دو یا سه سال ذکر می‌کنند که این ماده را به رای صحن می‌گذارند و به شورای نگهبان می‌رود و تبدیل به قانون می‌شود. در حال حاضر تعدادی از اعضا کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی پیگیر هستند مواد طرح صیانت را مصوب شده در کمیسیون عنوان کنند و فقط ماده پایانی را که زمان اجرای قانون به صورت آزمایشی است را به صحن بیاورند که با رای صحن این طرح عملا با تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شود.

وی افزود: این در حالی است که این کمیسیون بیش از یک سال و نیم است که تعطیل و هیچ جلسه رسمی نداشته است. بنا بود اگر کمیسیون، جلسه رسمی داشته باشد همه رسانه‌ها در جریان باشند و پخش مستقیم شود. وقتی جلسه رسمی نبوده پس ماده ای هم رسما مصوب نشده است.

در صورتی که طرح صیانت تبدیل به قانون شود، اجرای آن در هر دولتی الزامی است و لغو آن عملا غیرممکن است و بنابر گفته‌ی این نماینده‌ی مجلس، این اتفاق در حال رخ دادن است.

دیدگاهتان را بنویسید