اخبار سینما

تاریخ انتشار فیلم ناپلئون ریدلی اسکات به همراه جزئیاتی از داستان

تاریخ انتشار فیلم ناپلئون
نویسنده : سارا محمدی۱۵ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ناپلئون، فیلمی حماسی اکشن تاریخی درباره زندگی ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه و یکی از مشهورترین افراد در تاریخ جهان است. این اولین همکاری ریدلی اسکات (کارگردان ناپلئون) با استودیو اپل است. باید تا فرا رسیدن تاریخ انتشار فیلم ناپلئون منتظر باشیم تا ببینیم کارگردان فیلم های گلادیاتور و رابین هود، زندگی ناپلئون بناپارت، رهبر جنگجوی فرانسه را چگونه به تصویر کشیده است. واکین فینیکس، ستاره جوکر، در این فیلم نقش امپراتور معروف فرانسه را بر عهده می‌ گیرد در حالی که ونسا کربی ایفاگر نقش همسر و عشق واقعی او، ژوزفین خواهد بود. در ادامه اطلاعات معتبر موجود در مورد زمان اکران ناپلئون و بازیگران و داستان فیلم را با شما همراهان مگ تک به اشتراک خواهیم گذاشت.

تاریخ اکران فیلم ناپلئون

ناپلئون بناپارت (1769-1821) یک افسر نظامی بود که در انقلاب فرانسه به شهرت رسید. او از طریق یک کودتا از سال 1799 تا 1804 رهبر جمهوری فرانسه شد. او از سال 1804 تا 1815 خود را امپراتور فرانسه اعلام کرد. او بعد از به قدرت رسیدن بیشتر قاره اروپا را فتح کرد و بر فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، بلژیک، آلمان همچنین بخش هایی از اتریش، لهستان و روسیه حکومت کرد. او در نبرد واترلو در سال 1815 شکست خورد.

اگر مشتاق دیدن فیلم زندگی رهبر دیوانه فرانسه هستید بهتر است بدانید تاریخ دقیق اکران فیلم ناپلئون 22 نوامبر 2023 (چهارشنبه 1 آذر 1402) اعلام شده است.

چه کسانی در فیلم ناپلئون بازی می کنند؟

همان طور که احتمالا می دانید واکین فینیکس برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در سال 2020 برای بازی در نقش اصلی در جوکر تاد فیلیپس در نقش ناپلئون بناپارت بازی می کند. این اولین همکاری این بازیگر با ریدلی اسکات بعد از گذشت 23 سال از بازی در نقش کومودوس در گلادیاتور خواهد بود، نقشی که برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

ونسا کربی، نامزد جایزه اسکار، نقش ملکه ژوزفین، همسر ناپلئون را بازی می کند.

دیگر بازیگران ناپلئون عبارتند از: طاهر رحیم در نقش پل باراس، بن مایلز در نقش کولن کورت، لادوین ساگنیر در نقش ترزا کاباروس و متیو نیدهام در نقش لوسین بناپارت.

خلاصه داستان فیلم ناپلئون

این فیلم نگاهی به ماجرای به قدرت رسیدن سریع ناپلئون و تبدیل شدن او به امپراتور فرانسه دارد. داستان فیلم ناپلئون به بررسی ذهن استراتژیک و جاه طلبی بی امان او می پردازد و بر رابطه اعتیاد آور اما گاهی سمی او با ژوزفین همسرش تمرکز می کند.

مدت زمان فیلم ناپلئون

زمان اجرای ناپلئون 157 دقیقه و 43 ثانیه یا 2 ساعت و 37 دقیقه و 43 ثانیه است. این مدت زمان اجرا این فیلم را به دومین فیلم طولانی اسکات تبدیل می کند که با خانه گوچی برابری می کند.

ناپلئون در تاریخ جهان چه کسی بود؟

ناپلئون بناپارت متولد جزیره کرسی یک رهبر سیاسی بود که در انقلاب فرانسه به شهرت رسید. او از سال 1804 امپراتور فرانسه شد و یکی از بزرگترین رهبران نظامی تاریخ بود که پروس، روسیه، اتریش را شکست داد و باعث انحلال امپراتوری روم شد. او رهبری جنگ هایی را بر عهده داشت که طی آن بین سه تا شش میلیون غیرنظامی و سرباز جان باختند. ناپلئون در سال 1976 با ژوزفین ازدواج کرد و سپس در سال 1804، این بار با مناسک مذهبی ازدواج کرد، اما رابطه آنها آشفته بود. ناپلئون در ژوئن 1815 در نبرد واترلو توسط دوک ولینگتون شکست خورد و توسط بریتانیایی ها به سنت هلنا در اقیانوس اطلس تبعید شد و در سال 1821 در سن 51 سالگی درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید