اخبار تکنولوژی

نتفلیکس، آیفون شما را به یک کنترلر ویژه‌ی بازی تغییر می‌دهد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در سال 2021، نتفلیکس اقدام به اضافه کردن بازی‌های موبایلی به برنامه نسخه گوشی‌های هوشمند خود کرد. در ابتدا تعداد این بازی‌ها اندک بود اما با گذشت زمان و به‌روزرسانی‌های مکرر، مجموعه بازی‌های موبایلی نتفلیکس گسترده‌تر شد و این غول دنیای VOD ها، بازی‌های رایگان موبایلی بیشتری برای مشترکین ارائه کرد. علاوه بر این، نتفلیکس در حال آماده‌سازی ارائه بازی‌ها بر روی نسخه تلویزیون نیز می‌باشد.

با معرفی برنامه جدید کنترلر بازی نتفلیکس، به نظر می‌رسد این شرکت به زمان عرضه بازی‌ها بر روی تلویزیون نزدیک‌تر شده است. این برنامه اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن همراه به عنوان کنترلر، بازی‌ها را روی تلویزیون انجام داد. نتفلیکس اعلام کرده که این امکان به زودی فراهم می‌شود و در حال حاضر این برنامه تنها برای آیفون در دسترس است. استفاده از گوشی به عنوان کنترلر بازی، ایده جذابی به نظر می‌رسد زیرا نیازی به خرید کنترلر جداگانه نخواهد بود.

در حال حاضر نتفلیکس میزبان ده‌ها بازی روی نسخه موبایل خود است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری، 40 بازی جدید موبایلی اضافه کند، در حالی که 70 عنوان دیگر نیز در حال توسعه با شرکایش می‌باشد. پرطرفدارترین بازی‌های فعلی نتفلیکس براساس سریال‌های محبوبی همچون Stranger Things و Queen’s Gambit ساخته شده‌اند.

اخیرا نتفلیکس ارائه طرح پایه خود را در آمریکا و انگلیس متوقف کرده و کاربران را به سمت خرید طرح‌های گران‌تر سوق می‌دهد. همزمان نتفلیکس به مدت بیش از یک سال افزایش قیمت‌ها را متوقف کرده تا حفظ مشترکین پس از محدودسازی اشتراک‌گذاری رمز عبور را در اولویت قرار دهد.

هنوز مشخص نیست با عرضه بازی‌ها بر روی تلویزیون، قیمت طرح‌های اشتراکی تغییر خواهد کرد یا خیر و باید دید که نتفلیکس، چه برنامه‌ای برای توسعه‌ی بازی‌های انحصاری خود دارد. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید