اخبار تکنولوژی

اعمال محدودیت جدید Google Drive بدون اعلام قبلی

اعمال محدودیت جدید Google Drive بدون اعلام قبلی
نویسنده : عضو تحریریه۱۶ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل درایو که فضایی مناسب برای ذخیره فایل‌ها در فضای ابری است اخیرا با محدودیت‌هایی را اعمال کرده که ممکن است برای برخی از کاربران مشکل‌ساز شود.  طبق اخبار منتشر شده Google Drive محدودیت ۵ میلیونی برای فایل‌هایی که می‌توانید در Drive  خود ایجاد کنید، قرار داده است.

گوگل که این محدودیت را به یک باره اعمال کرده، هدف آن را «حفظ ثبات و بهینه‌سازی عملکرد» اعلام کرده است. این شرکت آگاه است که با این تصمیم کاربرانی بسیاری را تحت تاثیر قرار داده و اعلام کرده که به دنبال رویکردهای جایگزین نیز هست و از این پس هر گونه تغییر بیشتر را قبل از اجرای آن به کاربران اطلاع خواهد داد.

در ادامه توضیحاتی از این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد جلوگیری از سوءاستفاده از خدمات این شرکت و همچنین حفظ بهترین عملکرد و افزایش اطمینان بر اجرایی شدن آن موثر بوده است.

براساس تصمیم جدید گوگل محدودیت ۵ میلیون فایل فقط برای تعداد فایل‌هایی است که در درایو ایجاد می‌کنید و نه همه‌ی فایل‌هایی که با درایو شما به اشتراک گذاشته شده‌اند و شرایطی که فایل‌ها را نساخته باشید امکان حفظ بیش‌ از ۵ میلیون فایل روی حساب گوگل درایو فراهم خواهد بود. اگر به حد مجاز تعداد فایل‌ها برسید، اعلانی در این مورد دریافت خواهید کرد و برای رفع مشکل نیز می‌توانید با پشتیبانی گوگل تماس بگیرید.

گفتنی است که این تصمیم جدید گوگل تعداد کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار خواهد داد زیرا محدودیت در نظر گرفته شده تا ۵ میلیون فایل برای آپلود است اما نمی‌توان کاربرانی که به مشکل خورده‌اند را در نظر نگرفت به خصوص زمانی که متوجه می‌شویم این محدودیت برای یک کاربر که حدود ۷ میلیون فایل در گوگل درایو دارد و با وجود پرداخت هزینه برای استفاده از دو ترابایت فضا، اکنون امکان ایجاد فایل‌های جدید را ندارد!

تصمیم گوگل پیش از این اعلام نشده بود و چند کاربر دیگر نیز درمورد محدودیت گوگل گفته‌اند که ابتدا تصور کرده‌اند این مورد یک باگ است و برطرف خواهد شد.

به زبان ساده محدودیت جدید Google Drive به این شکل است که اگر شخصی که برای استفاده از فضای دو ترابایتی این سرویس هزینه پرداخت می‌کند در صورتی که تعداد فایل‌های او به ۵ میلیون برسد اما هنوز فضای ذخیره‌سازی آزاد دراختیار داشته باشد، امکان ایجاد فایل جدید را نخواهد داشت.

در آخرین اخبار در باره این تصمیم گوگل اعلام کرده که تعداد کاربرانی که تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند «به‌طور فزاینده‌ای کم» است و تصریح کرد که این ضمانتی برای جلوگیری از سوء استفاده از سیستم ما به‌گونه‌ای است که ممکن است بر ثبات و ایمنی سیستم تأثیر بگذارد. این شرکت همچنین بیان کرده که این محدودیت برای «تعداد مواردی که یک کاربر می‌تواند در هر Drive ایجاد کند، به جای محدودیت کل فایل در Drive اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید