اخبار تکنولوژی

نوکیا 14 هزار کارمند خود را به دلیل کاهش درآمد اخراج می‌کند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

نوکیا پس از اعلام کاهش درآمد در سه‌ماهه سوم سال، اعلام کرد که به منظور کاهش هزینه‌ها، قصد دارد تعداد ۱۴ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

غول فنلاندی برای مقابله با چالش‌های بازار، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۶ هزینه‌های عملیاتی خود را به میزان ۸۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد یورو کاهش دهد. با این اقدام، تعداد کارکنان فعلی این شرکت که ۸۶ هزار نفر است، به ۷۲ تا ۷۷ هزار نفر کاهش خواهد یافت. نوکیا با اخراج گسترده، در تلاش است تا بازدهی عملیاتی خود را در بازار رقابتی افزایش دهد.

March 1, 2023, Barcelona, Spain: NOKIA new brand’s logo at company’s pavilion during the GSMA Mobile World Congress 2023 in Barcelona, the world’s most important event on mobile devices communications bringing together the leading companies and the latest developments in the sector. (Credit Image: © Jordi Boixareu/ZUMA Press Wire)

نوکیا در گزارش عملکرد مالی سه‌ماهه سوم سال جاری، اعلام کرد که فروش خالص آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۴.۹۸ میلیارد یورو رسیده است. سود این شرکت نیز در همین بازه زمانی ۶۹ درصد کاهش داشته و به ۱۳۳ میلیون یورو رسیده است.

علت اصلی این افت شدید درآمدی، رکود اقتصادی و کاهش هزینه‌های زیرساختی توسط اپراتورهای تلفن همراه اعلام شده است. بزرگترین بخش نوکیا یعنی شبکه‌های موبایل، ۲۴ درصد افت فروش و ۶۴ درصد کاهش سود داشته است.

روند نزولی بازار آمریکای شمالی به عنوان دلیل اصلی این کاهش عنوان شده است. با این روند، نوکیا برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید