اخبار تکنولوژی

ورود جنجالی نوکیا به سال 2023/ این تلفن‌ همراه فقط باید تعمیر شود!

نوکیا G22
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

رویداد کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون یا HMD Global درحالی برگزار شد که یک شرکت فنلاندی سازنده و توزیع‌کننده گوشی‌های نوکیا، از عرضه اولین گوشی نوکیا با قابلیت تعمیرات خبر داد. گوشی هوشمند جدید نوکیا G22 با پشتی پلاستیکی قابل جا‌به‌جایی و سایر ویژگی‌ها عرضه می‌شود که به آسانی قطعات آن از یکدیگر جدا می‌شوند.

HMD Global  اعلام کرد که با  iFixit، یک وب‌سایت تجارت الکترونیک در ایالات متحده، برای ارائه راهنماها و ابزارهایی در مورد اینکه چگونه کاربران Nokia G22 می‌توانند کارهایی مانند تعویض نمایشگرهای آسیب دیده، باتری‌های معیوب و پورت‌های شارژ را انجام دهند، همکاری می‌کند.

در حال حاضر یک پورتال تعمیر نوکیا G22 در سایت iFixit وجود دارد که به خریداران بالقوه راهی برای جستجوی نحوه تعمیر دستگاه می‌دهد.

به گفته HMD، نوکیا G22 و دو سری نوکیا C، نوکیا C32 و نوکیا C22، برای استفاده طولانی‌مدت ساخته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه‌ها می‌توانند اهداف فناوری سبز را برآورده کنند. آدام فرگوسن، رئیس بخش بازاریابی محصول در HMD Global نیز در یک بیانیه مطبوعاتی گفته‌است که «مردم برای دستگاه‌های بادوام و باکیفیت ارزش قائل هستند و برای دریافت آن نباید قیمت‌های هنگفتی بپردازند.»

نوکیا G22 جدید به طور هدفمند با طراحی قابل تعمیر ساخته شده است، بنابراین می‌توانید آن را مدتی طولانی نگه دارید و نوکیا به گونه‌ای با تصویربرداری پیشرفته در Nokia C32 و باتری تقویت شده در Nokia C22، ارزش بیشتری برای سری C این شرکت قائل شده‌است.

ویژگی‌های نوکیا G22

سیستم عامل: اندروید 12

صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.52 در 720 در 1200

وزن: 195-196 گرم

رنگ‌ها: خاکستری شهابی و آبی مردابی

پشتیبانی از رم: 4 گیگابایت

رم مجازی: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 یا 128 گیگابایت

باتری: باتری 5050 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع 20 واتی و عمر باتری سه روزه تخمینی.

گفتنی است که خریداران این تلفن‌همراه دو سال ارتقاء سیستم عامل و سه سال به روز رسانی امنیتی ماهانه دریافت می کنند.

اما نوکیا G22 دو مشکل عمده دارد؛ در برابر آب محافظت نمی‌شود، به این معنی که فقط استاندارد IP52 را در مقاومت در برابر مواد آسیب رسان رعایت می‌کند.

علاوه بر این، نوکیا G22 فاقد پشتیبانی از شبکه 5G  است که ممکن است برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند که می‌خواهند از ویژگی‌های پیشرفته اتصال 5G  برای انجام امور روزانه خود استفاده کنند، نگران کننده باشد. فقدان پشتیبانی 5G شگفت‌آور است، به‌ویژه زمانی که استاتیستا پیش‌بینی می‌کند در آینده پیش رو رشد ثابتی در پذیرش 5G  وجود داشته باشد و تا سال 2026 این فناوری حدود 5 میلیارد اشتراک داشته باشد که شامل رشد نجومی 700 میلیونی از سال 2022 تا 2023 می‌شود.

نوکیا G22

نوکیا G22 تقاضای جدید را پاسخ می‌دهد

بر اساس گزارش پارلمان اروپا، حدود 77 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا ترجیح می‌دهند یک دستگاه را تعمیر کنند تا اینکه یک دستگاه جدید بخرند. این توسعه قوانین «حق تعمیر» تولیدکنندگان تلفن در اروپا را ملزم می‌کند تا دستگاه‌هایی بسازند که نه تنها بادوام و پایدار باشند، بلکه به کاربران اجازه دهد آن‌ها را به راحتی تعمیر کنند. از این رو، نوکیا G22 HMD راهی برای برآورده کردن این تقاضای جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید