اخبار سینما

کریستوفر نولان مخالف تارنتینو درخصوص بازنشستگی!

نویسنده : تحریریه۲۸ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کریستوفر نولان در گفت‌وگویی اخیر با پادکست «ریل بِلِند» درباره خبر خداحافظی کوئنتین تارانتینو از فیلمسازی پس از ساخت دهمین فیلمش صحبت کرد. نولان گفت این تصمیم قابل درک است.

تارانتینو برای مدت‌هاست که می‌گوید بعد از ساخت دهمین فیلمش به عنوان یک کارگردان سینمایی بازنشسته می‌شود تا از حرفه‌ای که سخت و خسته‌کننده‌ است فاصله بگیرد.

نولان عقیده دارد که این تصمیم به خاطر علاقه زیاد تارانتینو به کارگردانی سینماست. چرا که وی بارها درباره فیلم بعدی‌اش صحبت کرده است ولی گفته است قصد ندارد به نوشتن کتاب یا نمایشنامه و ساختن سریال بپردازد.

در عین حال، خداحافظی تارانتینو در سن ۶۰ سالگی با فیلمسازی مارتین اسکورسیزی که پس از چند دهه ساخت فیلم همچنان فعال است، تفاوت دارد. اسکورسیزی امسال در سن ۸۰ سالگی فیلم «قاتلان ماه کامل» را اکران خواهد کرد.

نولان در پاسخ به این سوال که کدام راه را ترجیح می دهد، گفت:«حقیقت این است که هر دو دیدگاه را درک می کنم. فیلمسازی وابسته به انگیزه است و گاهی وقتی انگیزه از بین می‌رود، خداحافظی داوطلبانه در آن سخت می‌شود. اما فیلمسازی کار سخت ولی سرگرم کننده‌ای هم هست.»

نولان همچنین درباره تصمیم تارانتینو برای بازنشستگی گفت که او ممکن است به برخی آثار فیلمسازان در سنین بالا نگاه کند و احساس کند اگر نتواند به روزهای درخشان خود برگردد، بهتر است آن کار را انجام ندهد. نولان این رویکرد را دیدگاهی شخصی و البته ایده‌آلیستی می‌داند.

او معتقد است هنوز ویژگی‌های جذابی در کار یک کارگردان برجسته وجود دارد و این کافی است که کار ادامه پیدا کند. یک بازی، یک ساختار یا یک صحنه ممکن است کافی باشد که فیلم ساخته شود. به همین دلیل هرچند نولان از نظر تئوری تصمیم بازنشستگی تارانتینو را تأیید می‌کند، اما در کل موافق کنار رفتن چنین کارگردانی از سینما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید