اخبار تکنولوژی

شکست آیفون 14 پلاس برابر ناتینگ فون 2 در تست سرعت + ویدئو

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ناتینگ فون 2 اخیرا راهی بازار شده است، اما عدم تجهیز آن به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 باعث ناامیدی برخی کاربران شده است. البته این موضوع باعث کاهش قیمت این گوشی نسبت به رقبا شده است. با وجود این، طبق تست‌های انجام شده، ناتینگ فون 2 با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خود در برابر آیفون 14 پلاس با تراشه A15 کم نمی‌آورد.

نسخه مورد تست ناتینگ فون 2 دارای 12 گیگابایت رم LPDDR5 است درحالی‌که آیفون 14 پلاس رم 6 گیگابایتی دارد. با وجود این تفاوت، آیفون 14 پلاس 200 دلار از ناتینگ فون 2 گران‌تر است.

براساس تست انجام شده توسط کانال یوتیوب PhoneBuff، ناتینگ فون 2 در اجرای بسیاری از برنامه‌ها از جمله ورد مایکروسافت و اپ ویرایش عکس Snapseed عملکرد بهتری نسبت به آیفون 14 پلاس داشته است. البته در برخی مواقع نیز آیفون سریع‌تر ظاهر شده و در اجرای بازی‌ها توانسته کمی از زمان از دست رفته را جبران کند. اما به طور کلی ناتینگ فون 2 در این مقایسه عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

در بخش دوم آزمایش کانال یوتیوب PhoneBuff، برنامه‌ها مجددا اجرا شدند تا توانایی گوشی‌ها در مدیریت رم و نگهداری برنامه‌ها در پس‌زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

گوشی‌های اپل به دلیل سیستم‌عامل iOS معمولا در مدیریت رم عملکرد بهتری داشته‌اند. اما در این تست، آیفون 14 پلاس حتی نتوانست برنامه اکسل مایکروسافت را در پس‌زمینه نگه دارد. این در حالی است که ناتینگ فون 2 با وجود حافظه رم بیشتر، عملکرد به مراتب بهتری از خود نشان داد.

دیدگاهتان را بنویسید