اخبار تکنولوژی

خداحافظ اپل؛ حالا مایکروسافت با ارزش‌ترین شرکت جهان است!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارشات حاکی از آن است که برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته، ارزش بازاری مایکروسافت در پایان معاملات روز جمعه، از اپل پیشی گرفته است.

با توجه به کاهش ارزش بازاری اپل در روزهای اخیر، مایکروسافت حالا به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان شناخته می‌شود. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت با افزایش یک درصدی قیمت سهام به ۳۸۸.۴۷ دلار، ارزش بازاری ۲.۸۹ تریلیون دلاری را ثبت کرده است در حالی که اپل با رشد ۰.۲ درصدی، ارزش بازاری ۲.۸۷ تریلیون دلاری داشته است.

دیوید کاتز، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت متریکس استیت آدوایزورز معتقد است:

«وقتی این دو شرکت را با یکدیگر مقایسه کنیم، رشد اپل چندان خاص نیست اما مایکروسافت عملکرد بهتری در نشان دادن رشد درآمدها داشته است. همچنین مایکروسافت با هوش مصنوعی نقشه‌راه روشن‌تری در پیش رو دارد و توانسته نشان بدهد این فناوری چگونه می‌تواند به تسریع رشد کاربران کمک کند.»

با توجه به نگاه منفی بازار وال استریت به اپل، مایکروسافت ممکن است توانایی حفظ برتری خود نسبت به رقیب مستقر در کوپرتینو را داشته باشد. پیش‌بینی برای مایکروسافت رشد سالانه 12 درصدی است که کمی از رشد احتمالی اپل بیشتر است. این رشد می‌تواند ارزش بازار مایکروسافت را به بیش از 3 تریلیون دلار برساند.

مایکروسافت و اپل با اختلاف بزرگ‌ترین سهام‌داران شاخص S&P 500 هستند و میزان 14 درصدی از وزن این شاخص را در اختیار دارند.شرکت‌هایی مانند آرامکو، آلفابت، آمازون و انویدیا نیز دارای ارزش بازاری بیش از 1 تریلیون دلار هستند.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید