اخبار تکنولوژی

ناتینگ، iMessage را به دنیای اندرویدی‌ها آورد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۴ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کمپانی ناتینگ اعلام کرده از روز جمعه هفته جاری اپلیکیشن جدیدی به نام «ناتینگ چتس» را که از فناوری سانبرد استفاده می‌کند، رونمایی خواهد کرد. با این اپلیکیشن، کاربران گوشی ناتینگ فون (2) می‌توانند از سرویس iMessage اپل نیز استفاده کنند. ناتینگ معتقد است سرویس‌های پیام‌رسانی موجود باعث تفرقه میان کاربران می‌شوند و آن‌ها می‌خواهند این موانع را از بین ببرند. فناوری سانبرد امکان ارسال پیام بین کاربران را بدون نیاز به ذخیره‌سازی در سرورها فراهم می‌کند.

جین نهو مدیر روابط عمومی ناتینگ در آمریکا در گفتگو با ورج اعلام کرده است که سرویس سانبرد اطلاعات حساب‌های آی‌کلاود را به صورت رمزگذاری‌شده در دیتابیس ذخیره می‌کند.

همچنین با استفاده از مک مینی در آمریکا یا اروپا، رله‌ای برای ارسال پیام‌ها فراهم می‌آورد و پس از دو هفته عدم فعالیت حساب را حذف می‌کند. واشنگتن پست نیز این سرویس را امتحان کرده و عنوان می‌کند که به‌طورکلی نیاز کاربران را برآورده می‌کند. با این حال برخی ویژگی‌های iMessage مانند ویرایش و واکنش‌های Tapback را ندارد و ممکن است برای ارسال پیام در گروه باید چندین تلاش صورت گیرد.

کاربران با امکان ارسال فایل بدون فشرده‌سازی، تایپ در حالت آنلاین و تیک خوانده شدن پیام مواجه هستند و در آینده نزدیک قابلیت واکنش و ویرایش پیام نیز اضافه خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد این سرویس تا حدودی مشکل عدم دسترسی به iMessage را برطرف می‌کند اما هنوز کامل نیست.

دیدگاهتان را بنویسید