اخبار سینما

بازیگران فیلم اوپنهایمر؛ در حماسه تاریخی نولان چه کسی کدام شخصیت را بازی می کند

بازیگران فیلم اوپنهایمر
نویسنده : سارا محمدی۳۰ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کریستوفر نولان تاثیرگذارترین گروه بازیگری خود را در فیلم اوپنهایمر گرد هم آورده است. کریستوفر نولان کارگردان سه گانه شوالیه تاریکی و تنت یکی از محبوب ترین فیلمسازان حال حاضر است، به این معنی که هر وقت فیلم می سازد صحبت های زیادی پیرامون آن صورت می گیرد. آخرین کار او ما را به سال 1939 می برد و یک فیلم بیوگرافی در مورد جی رابرت اوپنهایمر، مخترع بمب اتم است. این فیلم بر اساس کتاب پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر نوشته کای برد و مارتین جی شروین ساخته شده است. در فیلم اوپنهایمر یکی از تاثیرگذارترین گروه های بازیگری تا به امروز گرد هم آمده اند. در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره اسامی بازیگران فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان بدانید،‌ آورده شده است. پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله معرفی فیلم اوپنهایمر بیاندازید.

کیلین مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: کیلین مورفی

کیلین مورفی (Cillian Murphy) (پیکی بلایندرز، مکان ساکت قسمت 2) در نقش اصلی فیلم یعنی جی رابرت اوپنهایمر (J. Robert Oppenheimer) بازی می کند. اوپنهایمر به عنوان پدر بمب اتم شناخته می شود و نقش اساسی در پروژه منهتن در جنگ جهانی دوم ایفا کرد. کیلین مورفی تقریباً در تمام فیلم ‌های نولان، به ویژه در نقش جاناتان کرین، با نام مستعار مترسک در سه گانه شوالیه تاریکی، نقش اساسی داشته است.

امیلی بلانت در نقش کاترین (کیتی) اوپنهایمر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: امیلی بلانت

امیلی بلانت (Emily Blunt) (مکان ساکت) نقش کاترین اوپنهایمر (Katherine)، همسر شخصیت کیلین مورفی را بازی می کند. اگرچه نمی دانیم که نقش بلانت در این فیلم تا چه اندازه زیاد است، اما انتظار می رود که با توجه به رابطه اش با رابرت اوپنهایمر نقش مهمی باشد.

اوپنهایمر اولین همکاری امیلی بلانت با کریستوفر نولان است، اما یک همکاری ایده آل است. طیف بازیگری او باورنکردنی است و نولان همیشه بازی را از بازیگران خود می گیرد. اگر می خواهید درخشش بلانت را ببینید، مکان ساکت قسمت 2، سیکاریو و تابستان عشقی من را رها کنید و این فیلم را تماشا کنید.

مت دیمون در نقش لسلی گرووز

بازیگران فیلم اوپنهایمر: مت دیمون

مت دیمون (Matt Damon) در فیلم بین ستاره ای کریستوفر نولان نیز با او همکاری داشت. اوپنهایمر اولین فیلمی است که این دو بعد از 2014 با هم کار کردند. دیمون نقش لسلی گرووز (Leslie Groves) را برعهده دارد که کارگردان پروژه منهتن بود.او یک بازیگر فوق العاده بااستعداد است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم های ویل هانتینگ نابغه، مریخی و سری جیسون بورن شناخته شده است.

رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس

بازیگران فیلم اوپنهایمر: رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) نقش های متفاوتی را بازی کرده است. او با نمایش ‌هایی مانند آلی مک‌ بیل روی پرده های کوچک حضور داشته، در فیلم های درام مانند زودیاک بازی کرده و چهره بزرگ ترین فرنچایز جهان به عنوان مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول بود. حتی بعد از این همه موفقیت، جونیور فرصت بازی در اوپنهایمر را بدست آورد. این بازیگر نقش لوئیس استراوس (Lewis Strauss) را بازی می کند، یک تاجر،‌ بشردوست و افسر نیروی دریایی که در دو دوره در کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده خدمت کرده است. با توجه به این که داونی از نقش خود در شخصیت مرد آهنی فاصله گرفته است، نمی دانیم چه انتظاری باید از او در این فیلم داشته باشیم.

فلورانس پیو در نقش جین تاتلاک

بازیگران فیلم اوپنهایمر: فلورانس پیو

فلورانس پیو (Florence Pugh) یکی از ستاره های نوظهور هالیوود است. او در فیلم های بیوه سیاه مارول و زنان کوچک گرتا گروینگ نقش آفرینی کرده است و در فیلم میدسامر نیز نقش داشت. اگر به دنبال یکی دیگر از فیلم های فلورانس پیو هستید، او در فیلم تلماسه: قسمت 2 اثر دنیس ویلنوو نقشی کلیدی ایفا می کند. در اوپنهایمر، پو نقش جین تاتلاک (Jean Tatlock) را بازی می کند که یک روانشناس است و علاقه شدیدی به رابرت اوپنهایمر دارد. پیو در سن 26 سالگی، به عنوان یک نام مهم در دنیای هالیوود خود را مطرح کرده است و اوپنهایمر نقطه عطفی در رزومه او خواهد بود.

بنی سفدی در نقش ادوارد تلر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: بنی سفدی

بنی سفدی (Benny Safdie) در حال ساخت رزومه خود است. سفدی نقش ادوارد تلر (Edward Teller) را بازی می کند، یک فیزیکدان نظری که با اوپنهایمر در پروژه منهتن همکاری می کند و به عنوان پدر بمب هیدروژنی شناخته می شود. این بازیگر در فیلم های تحسین شده اوقات خوش، تکه های یک زن و لیکریش پیتزا حضور داشته است.

جاش هارتنت در نقش ارنست لارنس

بازیگران اوپنهایمر: جاش هارتنت

در ابتدا قرار بود جاش هارتنت (Josh Hartnett) نقش بروس وین (بتمن) را در فیلم «بتمن آغاز می کند» کریستوفر نولان بازی کند که در نهایت نقش به کریستین بیل رسید. هارتنت این نقش را رد کرد، اما این دو در نهایت بعد از گذشت یک دهه با هم همکاری کردند. هارتنت نقش ارنست لارنس (Ernest Lawrence) را ایفا می کند، برنده جایزه نوبل و مخترع سیکلوترون یا شتاب دهنده حلقوی. هارتنت بیشتر به خاطر نقش آفرینی در فیلم های پرل هاربر، خشم مردانه و سقوط شاهین سیاه شناخته شده است.

متیو موداین در نقش ونیوار بوش

بازیگران فیلم اوپنهایمر: متیو موداین

متیو موداین (Matthew Modine) (چیزهای عجیب) نقش ونیوار بوش (Vannevar Bush)، مهندس و مخترع در دفتر تحقیقات و توسعه علمی ایالات متحده را ایفا می کند. مودین اولین بار با کریستوفر نولان در شوالیه تاریکی برمی خیزد و طرفداران او را بیشتر به عنوان دکتر مارتین برنر در سریال پرطرفدار نتفلیکس چیزهای عجیب می شناسند. اگر به دنبال کارهای بیشتری از موداین هستید، غلاف تمام فلزی و ارتفاعات آرام را بررسی کنید.

دیلن آرنولد در نقش فرانک اوپنهایمر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: دیلن آرنولد

فرانک اوپنهایمر (Frank Oppenheimer) برادر کوچک تر رابرت اوپنهایمر (کیلین مورفی) است. دیلن آرنولد (Dylan Arnold) پروفسور فیزیک را در این فیلم به تصویر می کشد. کارهای قبلی آرنولد شامل هالووین می کشد، مادباند و اختلال است. او همچنین نقش های تکراری در مجموعه های تلویزیونی پاکسازی و نشویل ایفا کرده است.

مایکل آنگارانو در نقش رابرت سربر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: مایکل آنگارانو

مایکل آنگارانو (Michael Angarano) (تا بلندای آسمان) در این فیلم نقش رابرت سربر (Robert Serber)، یکی از اعضای متعدد پروژه منهتن را بازی خواهد کرد. اوپنهایمر یکی از بزرگ ‌ترین فیلم ‌های زندگی حرفه ‌ای آنگارانو است، اما این بدان معنا نیست که نقش آفرینی های مهمی در رزومه کاری خود نداشته است. او در سریال «من اینجا می میرم» Showtime بازی کرد و در سریال «این ما هستیم» نقشی تکراری را بر عهده داشت.

دنی دیفراری در نقش انریکو فرمی

بازیگران فیلم اوپنهایمر: دنی دیفراری

انریکو فرمی (Enrico Fermi) که به عنوان معمار عصر هسته ای شناخته می شود، توسط دنی دیفراری (Danny Deferrari) به تصویر کشیده می شود فرمی اولین رآکتور هسته ای جهان را ایجاد کرد و یکی از اعضای اصلی پروژه منهتن بود. دیفراری بیشتر به خاطر کارهای تلویزیونی اش با حضور در سریال های نجیب زادگان، بیمارستان شیکاگو و مادوف شناخته می شود. این بازیگر در فیلم شیوا بیبی نیز حضور داشت.

اما دومان در نقش جکی اوپنهایمر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: اما دومان

اما دومان (Emma Dumont) قرار است نقش جکی اوپنهایمر (Jackie Oppenheimer)، همسر جک (دیلان آرنولد) و خواهر شوهر رابرت اوپنهایمر (کیلین مورفی) را بازی کند. مخاطبان سینما ممکن است دومان را از بازی در فیلم لیکریش پیتزا پل توماس اندرسون و مجموعه مردان ایکس بشناسند.

جاش پک در نقش کنت باینبریج

بازیگران فیلم اوپنهایمر: جاش پک

جاش پک (Josh Peck) که بیشتر به خاطر حضور در کارتون محبوب نیکلودئون (دریک و جاش) شناخته می شود، یک بازیگر عالی است و اوپنهایمر فیلمی است می تواند استعداد بازیگری او را به همگان نشان دهد. این بازیگر نقش کنت باینبریج (Kenneth Bainbridge)، کارگردان آزمایش هسته ای ترینیتی را بازی خواهد کرد. پک عمدتاً در تلویزیون کار کرده است، از کارهای او می توان به این موارد اشاره کرد: درک و جاش، لاک پشت های نینجا (2012) و آی کارلی.

آلدن ارنرایک در نقش ریچارد فینمان

بازیگران فیلم اوپنهایمر: آلدن ارنرایک

در اوپنهایمر، آلدن ارنرایک (Alden Ehrenreich) (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) نقش ریچارد فینمن (Richard Feynman)، فیزیکدان نظری را ایفا می کند که وظیفه فرمول بندی انتگرال مسیر مکانیک کوانتومی را برعهده دارد. ما نمی دانیم که این نقش چقدر مهم خواهد بود، اما ارنرایک هر فیلمی را که در آن حضور دارد به طور قابل توجهی بهتر می کند. برخی از بهترین آثار او عبارتند از جاسمین غمگین، تترو، زنده باد و سزار.

گوستاو اسکاشگورد در نقش هانس بیته

بازیگران فیلم اوپنهایمر: گوستاو اسکاشگورد

هانس بته (Hans Bethe) دانشمندی بود که به ساخت سلاح اتمی کمک کرد. گوستاو اسکاشگورد (Gustaf Skarsgård) (وایکینگ ها) در اوپنهایمر نقش بیته را بازی خواهد کرد. این بازیگر بیشتر برای بازی در نقش فلوکی در سریال وایکینگ ها شناخته می شود. او همچنین یکی از شخصیت های سریال وست ورلدHBO  بود.

دوون بوستیک در نقش ست ندرمیر

بازیگران فیلم اوپنهایمر: دوون بوستیک

دوون بوستیک (Devon Bostick) در نقش رودریک هفلی در سه گانه خاطرات یک بچه دست و پا چلفتی ممکن است شناخته شده ترین نقش او باشد، اما اکنون این بازیگر با بازی در اوپنهایمر همه چیز را به سطحی کاملاً متفاوت می برد. بوستیک نقش ست ندرمایر (Seth Neddermeyer)، فیزیکدانی را بازی می کند که موآن را کشف کرد و برای ساخت یک سلاح هسته‌ای از نوع انفجار داخلی تلاش کرد.

رامی ملک

بازیگران فیلم اوپنهایمر: رامی ملک

بازیگر برنده جایزه اسکار، رامی ملک (Rami Malek) (راپسودی بوهمی، زمانی برای مردن نیست) به جمع بازیگران با استعداد فیلم اوپنهایمر اضافه می شود. این بازیگر به خاطر بازی در نقش فردی مرکوری در فیلم راپسودی بوهمی مورد تحسین قرار گرفت. این نقش آفرینی جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. رامی ملک بازی خیره کننده ای در تمام فیلم های خود ارائه می دهد و همین انتظار هم در فیلم اوپنهایمر از او وجود دارد. از کارهای او می توان به آقای ربات، راپسودی بوهمی و زمانی برای مردن نیست، نام برد.

گری اولدمن

بازیگران فیلم اوپنهایمر: گری اولدمن

اگرچه هنوز نمی دانیم که گری اولدمن (Gary Oldman) چه نقشی را در اوپنهایمر ایفا می کند، اما می دانیم که او در این فیلم حضور خواهد داشت. این بازیگر نقش جیمز گوردون را در سه گانه بتمن نولان ایفا کرد، بنابراین حضور او دور از انتظار نیست. با این وجود، اولدمن طی سال های بازیگری خود اجراهای فوق العاده ای را ارائه کرده است؛ به خصوص در فیلم های عصر پنجم، ایر فورس وان، منک و تاریک ترین ساعت.

جک کواید

بازیگران فیلم اوپنهایمر: جک کواید

جک کواید (Jack Quaid) توانسته است نامی برای خود دست و پا کند. این کار برای جک به عنوان فرزند دنیس کواید و مگ رایان بسیار چالش برانگیز بوده است. با این وجود، جک کواید توانسته است مسیر خود را طی کند و به یک بازیگر فوق العاده تبدیل شود. او یکی از شخصیت ‌های اصلی سریال پرمخاطب پرایم ویدیو، پسران است. همچنین در بازی ‌های گرسنگی، جیغ (۲۰۲۲) و پیشتازان فضا: عرشه ‌های پایین بازی کرد.

کنت برانا

بازیگران فیلم اوپنهایمر: کنت برانا

کنت برانا (Kenneth Branagh) در آخرین فیلم نولان با نام تنت حضور داشت. این بازیگر/کارگردان در دانکرک یکی دیگر از آثار کریستوفر نولان حضور داشت. نقش کنت برانا در اوپنهایمر مشخص نیست. برخی از بهترین فیلم های کارنامه هنری او عبارتند از مکبث، دانکرک و تنت.

دین دی هان

بازیگران فیلم اوپنهایمر: دین دی هان

همکاری دین دی هان (Dane DeHaan) با کریستوفر نولان بسیار منطقی است. این بازیگر اجراهای خیره کننده ای به نمایش گذاشته است، اما هیچ یک در حد فیلم نولان نبوده اند. تماشای دی هان در فیلمی به این مقیاس بسیار جذاب خواهد بود. برای دیدن کارهای بیشتر او باید فیلم های تاریخچه، دو عاشق و یک خرس و مکانی آن سوی کاج ها را تماشا کنید.

کیسی افلک

بازیگران فیلم اوپنهایمر: کیسی افلک

کیسی افلک (Casey Affleck) با همبازی خود در فیلم ویلهانتینگ نابغه، مت دیمون، یکبار دیگر در یک فیلم دیده می شوند. هر دو آن ها در فیلم علمی تخیلی «بین ستاره ای» نولان حضور داشتند و مشتاقانه منتظر حضور افلک در فیلم اوپنهایمر هستیم. برخی از بهترین فیلم های افلک عبارتند از منچستر کنار دریا، دختر گمشده و پیرمرد و دریا.

سایر بازیگران اوپنهایمر

در حالی که ما بر روی بازیگران اصلی و نقش های تایید شده در اوپنهایمر تمرکز کردیم، هنوز بیش از ده ها بازیگر وجود دارند که قرار است در این فیلم ظاهر شوند. ما نقش آنها را نمی دانیم، اما منتظر نقش آفرینی آن ها در این فیلم هستیم. در ادامه سایر بازیگران اوپنهایمر کریستوفر نولان معرفی می شوند:

اولی هااسکیوی (خوشبخت شوید!)، جیمز دارسی (مامور کارتر، انتقام‌ جویان: پایان بازی)، دیوید کرومهولتز (دئوس)، دیوید دستمالچیان (جوخه انتحار، تلماسه قسمت اول)، جیسون کلارک (سی دقیقه پس از نیمه شب، طلوع سیاره میمون ها)، لوئیز لومبارد (خانه الیوت)، اسکات گرایمز (پدر آمریکایی، ارویل)، کریستوفر دنهام (میلیاردها، آرگو)، دیوید ریسدال (خروج ممنوع)، گای برنت (همتا)، هریسون گیلبرتسون (مسیر سرعت، جنون آزادی)، ماتیاس شویفر (ارتش مردگان)، الکس وولف (موروثی، پیر)، تونی گلدوین (شاه ریچارد)، تروند فاوسا اوروگ (مرد مزاحم)، جاش زاکرمن (آستین پاورز در عضو طلایی)، و اولیویا ترلبی (جونو، درد).

همچنین کریستوفر نولان تایید کرده که دخترش نیز در نقش کوتاهی از فیلم اوپنهایمر بازی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید