اخبار تکنولوژی

گوگل از یک قابلیت کاربردی برای اپ Phone رونمایی کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اگر از دیدن تماس‌های مرموز و هرزنامه‌هایی که به گزارشات تماس‌های شما حمله می‌کنند خسته شده‌اید، از داشتن گوگل پیکسل خوشحال باشید!

گوگل در حال حاضر در حال کار روی یک ویژگی جدید به نام “Lookup” برای تلفن‌های پیکسل است و برای پایان دادن به تماس‌های تلفنی ناشناس و اسپم طراحی شده است.

به Lookup به عنوان یک ابزار جستجو برای تماس‌های خود نگاه کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا یک جستجوی آنلاین سریع از آن شماره‌های ناشناس انجام دهید، به این معنی که دیگر مجبور نیستید اطلاعات شماره را در ابزار جستجوی تلفن مرورگر خود، کپی و پیست کنید. این مورد ابتدا در ژاپن مشاهده شد و اکنون، به نظر می‌رسد که “Lookup” در نسخه بتا برنامه Google Phone در حال آزمایش است.

استفاده از آن بسیار ساده به نظر می‌رسد. فقط کافی است به بخش تماس‌های اخیر خود بروید، روی شماره ناشناس ضربه بزنید و گزینه‌ها را بررسی کنید. “Lookup” باید آخرین گزینه در سمت راست باشد. روی آن ضربه بزنید و لیستی از برنامه‌هایی را خواهید دید که می‌توانید در وب جستجو کنید (از جمله جستجوی مطمئن گوگل). برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و شماره ناشناس را جستجو کنید.

لازم به ذکر است که “Lookup” هویت همه تماس گیرندگان تصادفی را آشکار نمی‌کند. این ویژگی برای از بین بردن شماره‌های مزاحمی که در وب‌سایت‌های کلاهبرداری دیده می‌شوند، بهترین است. بنابراین، هنوز جایگزین کاملی برای برنامه‌هایی مانند Truecaller نیست.

هیچ جدول زمانی رسمی از طرف گوگل در مورد اینکه چه زمانی «Lookup» برای گوشی‌های پیکسل در دسترس قرار می‌گیرد، وجود ندارد. از آنجایی که این ویژگی هنوز در حال آزمایش است و تنها با فعال کردن برخی از تنظیمات مخفی قابل مشاهده است، ممکن است حتی تا زمانی که اندروید 15 در اواخر پاییز امسال عرضه می‌شود، آماده نباشد. در این مدت، بهتر است در برخورد با کلاهبرداران احتیاط کنید. جوانب احتیاط بدون توجه به اینکه آیا ابزار جستجوی مفیدی دارید یا خیر، باید رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید