اخبار بازی

فردی با الگوبرداری از معماری پلی‌استیشن 1، کنسول دستی ساخت!

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

کنسول پلی‌استیشن 1 امسال 30 ساله می‌شود، کنسولی که اولین بار در دسامبر سال 1994 در کشور ژاپن منتشر شد.

این کنسول دارای ارتفاع 63.5 میلی‌متر، عرض 275 میلی‌متر و طول 190 میلی‌متر است. اکنون، شخصی توانسته است آن را در قالب یک کنسول دستی که خیلی هم بزرگتر از یک گوشی تاشو مثل گلکسی زد فولد 5 نیست، طراحی کند. درست متوجه شدید، یک پلی‌استیشن 1 با ابعاد 181/91/30 میلی‌متر، حالا به یک کنسول دستی مانند نینتندو سوییچ تبدیل شده است و بله، به بهترین شکل ممکن کار می‌کند. گزارش این خبر توسط سایت آلمانی WinFuture انجام شد. این آخرین ساخته YveltalGriffin است که آن را در یک پست X/Twitter معرفی می‌کند.

او این اختراع راPS Hanami  می‌نامد و می‌گوید که نسخه قابل حمل و شخصی‌سازی شده پلی‌استیشن 1، تنها در طول یک ماه ساخته شده است. او همچنین می‌گوید که این گجت منحصربه‌فرد، از یک مادربرد واقعی PS1 استفاده می‌کند که آن را از وسط نصف کرده، مانند یک کتاب تا کرده و دوباره سیم‌کشی کرده است. او تاکید می‌کند که این کار را بدون تقلید از هیچ برند و مهندسی انجام داده است.

در انجمن BitBuilt، شرح و نمایشی از این پروژه به تفصیل ارائه شده است. همچنین، چند فیلم از عملکرد اجرایی آن در سطح اینترنت دیده می‌شود. YveltalGriffin دستگاه را در حال بوت شدن و بارگذاری یکی از نسخه‌های کلاسیک Final Fantasy نشان می‌دهد. این طراحی یک ایراد کوچک دارد و آن هم عمر کوتاه و دو ساعت و نیمی باتری آن است. به دلیل اینکه خنک‌کننده غیرفعال یا فعالی در این کنسول ماد شده نصب نشده است، دستگاه به سرعت گرم می‌شود. با این وجود، این طراحی بسیار قابل توجه است! اگر بتوانید این محصول را تهیه کنید، برای آن هزینه خواهید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید