اخبار بازی

سازنده بازی پوکمون گو ۲۳۰ کارمند خود را اخراج می‌کند/ پروژه مارولی کنسل شد!

بازی پوکمون گو
نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کمپانی نیانتیک، سازنده بازی پوکمون گو، نزدیک به یک چهارم یا به عبارتی ۲۳۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد و پروژه بزرگی را که قصد داشت با همکاری مارول توسعه دهد، به طور کامل لغو کرد.

شرکت نیانتیک که به تازگی بازی NBA All-World را منتشر کرده، ظاهرا با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و حالا تصمیم گرفته تا استودیو لس‌ آنجلس خود را تعطیل و پروژه مارولی خود را لغو کند. این خبر از طزیق ایمیلی از جان هانکه، بنیانگذار شرکت به کارکنان ابلاغ شد و حالا به اطلاع عموم هم رسیده است.

پوکمون گو که همچنان برای نیانتیک درآمدزا است، از آسیب‌های احتمالی این اخراج‌ها در امان خواهد بود. در واقع، هانکه بازی پوکمون گو را اولویت اصلی شرکت نامیده است و حالا می‌توانند تمرکز بیشتری را روی آن معطوف کنند.

هانکه در توضیح این کاهش‌ هزینه‌ها، عواملی مانند رقابت فزاینده بازار بازی‌های واقعیت افزوده را مقصر دانست، اما همچنین گفت که خود نیانتیک باید «مسئولیت عملکرد خود را بپذیرد».

هانکه نوشت بازی‌های موبایل اکنون کیفیت و نوآوری خیره‌کننده‌ای را نیاز دارند و تیم‌هایی که می‌توانند «با بالاترین کیفیت، ویژگی‌های تعاملی قدرتمندی را ارائه دهند»، موفق خواهند بود.

نیانتیک البته قصد دارد تا پروژه NBA All-World را هم به تعطیلی بکشاند. در حال حاضر بازی‌های فعلی نیانتیک مانند Pikmin Bloom با همکاری نینتندو، بازی حیوانات خانگی مجازی Peridot و بازی Monster Hunter Now با همکاری کپ‌کام برای عرضه در سال جاری میلادی آماده می‌شوند.

نیانتیک قصد دارد تا بتواند به هر شکلی که شده، موفقیت بزرگ پوکمون گو را تکرار کند اما تا به این لحظه موفق نشده است. برای مثال روی ایده‌هایی از دنیای ترنسفرمرز کار شده که خبری از آن نیست و پروژه بازی هری پاتر Wizards Unite هم در اوایل سال ۲۰۲۱ پس از دو سال و نیم کنار گذاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید