اخبار تکنولوژی

افزایش قیمت احتمالی 200 دلاری آیفون‌های 15 پرو!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد قیمت مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ را حداقل ۱۰۰ دلار نسبت به نسل قبل افزایش دهد. آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار عرضه شده است. اما پیش‌بینی می‌شود آیفون ۱۵ پرو با قیمت پایه ۱۰۹۹ تا ۱۱۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پرو مکس با قیمت پایه ۱۱۹۹ تا ۱۲۹۹ دلار روانه بازار شود.

گزارش‌های متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را افزایش دهد. انتظار می‌رود این افزایش قیمت تاثیر منفی روی فروش داشته باشد. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد حدود ۸۳ میلیون دستگاه از آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ فروخته شود اما این رقم اکنون به حدود ۷۷ میلیون کاهش یافته است. پس اپل نیز می‌داند با افزایش قیمت باید منتظر کاهش فروش باشد. اما با وجود کاهش فروش، به نظر می‌رسد سود اپل افزایش یابد.

گزارش‌های متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را افزایش دهد. اوایل امسال مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، ادعا کرد اپل قیمت این مدل‌ها را بالا می‌برد. سپس جف پو، تحلیلگر بازار، نیز گفت قیمت آیفون ۱۵ پرو حدود ۱۰۹۹ دلار خواهد بود که ۱۰۰ دلار بیشتر از نسل قبل است.

انتظار می‌رود اپل در شهریورماه از آیفون ۱۵ رونمایی کند. آیفون ۱۵ پرو مکس که ظاهرا اولترا نام دارد، دوربین پریسکوپی دارد و چند هفته دیرتر عرضه می‌شود.

باید حدود یک ماه دیگر منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری آیفون‌های سری 15 دارد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید