اخبار سینما

تحسین کارگردان «باربی» از زبان مارگو رابی

تحسین کارگردان «باربی» از زبان مارگو رابی
نویسنده : تحریریه۲۸ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مارگو رابی، تهیه‌کننده اجرایی و بازیگر فیلم باربی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ددلاین از «گرتا گرویک» کارگردان این فیلم تحسین کرد. از نظر این بازیگر فیلم باربی اتفاقی متفاوت در صنعت فیلمسازی است.

مارگو رابی در این‌باره گفت:

من می خواستم ما به همان اندازه که چیزهای فوق العاده را جشن می‌گرفتیم، چیزهای ترسناک را هم اجرا کنیم. به همین دلیل است که من به دنبال گرتا گرویگ رفتم، چون گفتم: “او این کار را می‌کند.”

رابی با کمپانی تولیدی خود LuckyChap حقوق عروسک نمادین را به دست آورد و سپس به گرویگ و شریک گرویگ نوآ بامباک نزدیک شد تا فیلمنامه را بنویسند. در حالی که او دقیقا داستانی در ذهن نداشت، می‌دانست که با دستان مناسب فیلم می‌تواند به “چیزی باورنکردنی” تبدیل شود.

رابی گفت:

همه در جهان باربی را می‌شناسند. اگر به نقشه نگاه کنید، که ما در ارائه این فیلم نشان دادیم، مانند این است که شناخت باربی در سراسر جهان گسترش یافته است.

باورنکردنی دقیقا کلمه‌ای است که برای توصیف این فیلم مناسب است که در اولین آخر هفته نمایش خود در گیشه داخلی 162 میلیون دلار فروخت. این بزرگترین افتتاحیه سال 2023، بزرگترین افتتاحیه توسط یک کارگردان زن و بالاترین افتتاحیه برای رابی و رایان گاسلینگ، ستاره‌های این فیلم است. اکنون این فیلم پرفروش‌ترین فیلم برادران وارنر در تاریخ استودیو است و همچنین پرفروش‌ترین فیلمی است که تاکنون توسط یک زن کارگردانی شده است.

گرتا گرویگ نیز درباره موفقیت باربی گفته است که نمی‌خواهد تمام اعتبار موفقیت باربی را به خود اختصاص دهد. او از تمام کسانی که در این راه یاری‌رسان بودند، تشکر کرد.

او گفت:

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم روی صحنه باشیم و کارهایی را که انجام داده‌ایم انجام دهیم اگر آن زنان این کار را انجام نمی‌دادند. بنابراین در این مکان احساس تنهایی نکنید. احساس می‌کنم بسیاری از آن‌ها هستند که قبل و بعد خواهند آمد.

رابی نمی خواست اجازه دهد که دستاورد گرویگ نادیده گرفته شود و اصرار داشت که او چشم‌انداز را برای کارگردانان زن که بعد از او می‌آیند تغییر داده است.

رابی گفت:

من فقط وارد می‌شوم و می‌گویم گرتا بیش از حد متواضع است. او به معنای واقعی کلمه بازی را تغییر داده است. از این به بعد دنیای سینما، به دلیل کاری که او انجام داده، متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید