اخبار بازی

پلی‌استیشن 5 پرسودترین کنسول تاریخ سونی!

پلی‌استیشن 5 پرو
نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

پلی‌استیشن 5 شاید با سرعتی که سونی می‌خواهد به فروش نرسد، اما در اینکه هنوز هم موفقیت بزرگی برای سونی بوده است، بحثی نیست. این کنسول تا تاریخ 31 مارس، بیش از 59.3 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است و تقریبا در نیمه راه چرخه عمر خود، طبق پیش‌بینی‌ها این تعداد در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد رفت.

در حال حاضر، پلی‌استیشن 5 بیش از هر کنسول دیگر سونی، سودآور بوده است. به‌عنوان بخشی از ارائه‌ای که در جریان کنفرانس اخیر بخش تجاری سونی نشان داده شد، این شرکت اعلام کرد که نسل فعلی کنسول‌های آن‌ها، سودآورترین نسل تا به امروز است.

نه تنها کنسول نسل نهمی آن‌ها در چهار سال اول، فروش 106 میلیارد دلاری داشته است (در مقایسه با 107 میلیارد دلار فروش پلی‌استیشن 4 در کل نسل هشتم)، سونی همچنین می‌گوید که هزینه‌های کاربران برای هر کنسول، 26 درصد بیشتر از نسل قبلی است. کاربران پلی‌استیشن 5 در این بازه زمانی، به طور متوسط 731 دلار برای محتویات هر کنسول از جمله خدمات و تجهیزات جانبی، هزینه کرده‌اند؛ در حالی که به طور میانگین 580 دلار برای هر کنسول پلی‌استیشن 4 هزینه شده است.

این موفقیت به لطف افزایش 176 درصدی قیمت بسته‌های الحاقی و ریزتراکنش‌های درون‌ بازی، افزایش 57 درصدی قیمت خدمات و به طور کلی افزایش 34 درصدی قیمت نرم افزار نسبت به نسل هشتم است.

دیدگاهتان را بنویسید